رفتن به بالا
  • شنبه - 28 آبان 1401 - 10:03
  • کد خبر : ۱۳۱۴۲
  • چاپ خبر : موسیقی قزلباش تجلی حماسه، رشادت، عرفان و معنویت اندیشه است

موسیقی قزلباش تجلی حماسه، رشادت، عرفان و معنویت اندیشه است

محمد نعیمی در حاشیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بیان کرد: اعضای گروه ترکان قزلباش ساکن رامیان هستند که به دنبال احیای میراث موسیقی اجدادی خود برای جلوگیری از فراموشی و انقراض هستند. سرپرست گروه موسیقی قزلباش شهرستان رامیان گفت: موسیقی نواحی و مقامی این قوم تجلی حماسه، رشادت، عرفان و معنویت اندیشه متعالی مردم […]

محمد نعیمی در حاشیه پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بیان کرد: اعضای گروه ترکان قزلباش ساکن رامیان هستند که به دنبال احیای میراث موسیقی اجدادی خود برای جلوگیری از فراموشی و انقراض هستند.

سرپرست گروه موسیقی قزلباش شهرستان رامیان گفت: موسیقی نواحی و مقامی این قوم تجلی حماسه، رشادت، عرفان و معنویت اندیشه متعالی مردم این منطقه است که با زبان موسیقی به نسل امروز منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرآوا، محمد نعیمی در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان اظهار داشت: اعضای این گروه، ترکان قزلباش ساکن رامیان هستند که احیای میراث موسیقی اجدادی خود را برای جلوگیری از فراموشی و انقراض دنبال می‌کنند.

وی افزود: موسیقی در تمام مراسم های آیینی دوران و نواحی مختلف رسالت ویژه ای بردوش داشته و انتقال دهنده میراث گرانبهای فرهنگی و هنری گذشتگان است.

سرپرست گروه موسیقی قزلباش رامیان گفت: موسیقی قزلباش در کنار آرامشی که به مخاطبان خود منتقل می کند به نوعی عرفانی بوده و می‌توان از این ظرفیت ویژه برای تعلیم و تربیت استفاده کرد.

وی بیان کرد: آیین.های خاص و تاریخی اقوام در موسیقی نواحی تاثیر داشته و این اثر در مقام موسیقی قزلباش که با اشعار ترکی و با ساز دوتار و نی اجرا می‌شود ملموس است.

وی خاطرنشان کرد: دوتار رامیان از سازهای محلی و عرفانی به شمار می‌رود که قدمت تاریخی آن بیانگر اصالت موسیقی در این منطقه است.

نعیمی اظهار داشت: زیبایی‌پروری و انتقال اندیشه‌های متعالی فرهنگی، هنری و تاریخی از زبان موسیقی به راحتی امکان پذیر است.

وی افزود: جشنواره های مختلفی از جمله موسیقی نواحی سبب شناساندن موسیقی اصیل، بومی و محلی مناطق مختلف به جوانان شده و از نابودی و انقراض آن جلوگیری می کند.

گروه موسیقی قزلباش رامیان به سرپرستی، آوازخوانی و دوتار نوازی محمد نعیمی و دیگر اعضای گروه ربابه، جمیله و مریم بای، ملینا صادقلو، مهسا و صدیقه کاغذلو، نگار مطلبی‌نژاد، حسین رجبلو، عبدالله نکوئی و حسن بسطامی  در پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان، قطعات حلنا، قوربانم من و ساناما اجرا کردند.

اخبار مرتبط:

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار می‌شود

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران آغاز شد

شب نخست جشنواره موسیقی نواحی با اجرای مازنی، آذری و کردی

موسیقی زبان روح است، هیچ حد و مرزی ندارد

«روایت‌های عاشیقی» نشست‌ تخصصی با حضور احد ملکی

موسیقی اصیل و نواحی اثرگذارتر از موسیقی‌ وارداتی است

برگزاری رویداد «موسیقی مروگی بخارا در حوزه حصار و درواز»

شب دوم جشنواره موسیقی نواحی با اجرای کردی، کتولی و کرمانی

خلیفه عبدالمجید رژیم از نقش دوتار در آسیای میانه گفت

برگزاری نشست درباره مقامهای موسیقی تالشی توسط آرمین فریدی

برگزاری نشست «شیوه‌های آوازخوانی جنوب و شرق خراسان»

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه