رفتن به بالا
  • سه شنبه - 24 آبان 1401 - 13:15
  • کد خبر : ۱۳۱۱۰
  • چاپ خبر : موسیقی زبان روح است، هیچ حد و مرزی ندارد
منصور مرادی:

موسیقی زبان روح است، هیچ حد و مرزی ندارد

سرپرست گروه موسیقی دف‌نوازان اخوان مرادی از استان کردستان گفت: جشنواره موسیقی نواحی ایران بهترین فرصت شناساندن و معرفی موسیقی مناطق و اقوام کشور برای انتقال به نسل آینده است. منصور مرادی در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان اظهار داشت: این جشنواره فرصتی است تا هنرمندان موسیقی مناطق خود را به […]

سرپرست گروه موسیقی دف‌نوازان اخوان مرادی از استان کردستان گفت: جشنواره موسیقی نواحی ایران بهترین فرصت شناساندن و معرفی موسیقی مناطق و اقوام کشور برای انتقال به نسل آینده است.

منصور مرادی در حاشیه برگزاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان اظهار داشت: این جشنواره فرصتی است تا هنرمندان موسیقی مناطق خود را به سایر هنرمندان و علاقمندان موسیقی معرفی کنند و در حضور اساتید، مفاخر، پیشکسوتان، محققان و پژوهشگران برای رشد موسیقی نواحی به تبادل نظر بپردازند.

وی گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی، اقدامی تاثیرگذار در معرفی، بسط و گسترش موسیقی نواحی به ویژه در میان نسل جوان است.

این نوازنده دف گفت: جوان ایرانی باید ارزش و جایگاه موسیقی نواحی را بداند و ما هم وظیفه داریم آن را به بهترین شکل ممکن و راحت‌ترین روش و کوتاه‌ترین مسیر به نسل‌ آینده منتقل کنیم.

مرادی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان برای ایجاد شکاف بین اقوام و مذاهب برنامه‌ریزی کرده‌اند حضور اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم در این جشنواره نشانه وحدت و همدلی و انسجام و اتحاد ملت ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ساز زدن در چنین جشنواره‌هایی سبب خوشحالی و دلگرمی و شاد شدن مردم می‌شود و در واقع امیدواری در آنان بیشتر خواهد شد.

سرپرست گروه موسیقی نواحی اخوان مرادی گفت: موسیقی زبان روح است، هیچ حد و مرزی ندارد.

مرادی اظهار کرد: حضور گروه‌های موسیقی نواحی از کشورهای مختلف در این جشنواره مهر تاییدی بر نداشتن حد و مرز در بخش موسیقی‌ست.

گروه موسیقی دف‌نوازان اخوان مرادی کردستان به سرپرستی و دف نوازی منصور مرادی و همچنین دف نوازی محمد مرادی به همراه پوریا سلامیه و خوانندگی (مداحی) حمید وکیلی در نخستین شب از پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در گرگان، قطعاتی در مدح و ثنای پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) و نیز ملودی‌های اصیل موسیقی عرفانی کردستان اجرا کردند.

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران شامگاه دوشنبه با حضور هنرمندان موسیقی استان‌های کشور به میزبانی گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگان آغاز شد.

منبع: ایرنا

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران برگزار می‌شود

پیام محمدمهدی اسماعیلی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی

پیام مدیرکل دفتر موسیقی به جشنواره موسیقی نواحی ایران

پیام محمود سالاری به جشنواره موسیقی نواحی ایران

پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران آغاز شد

شب نخست جشنواره موسیقی نواحی با اجرای مازنی، آذری و کردی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه