رفتن به بالا
  • شنبه - 15 مهر 1402 - 15:13
  • کد خبر : ۱۷۵۷۳
  • چاپ خبر : نقش موسیقی در دوران دفاع مقدس غیر قابل انکار است
جشنواره ایثار نوای مهر

نقش موسیقی در دوران دفاع مقدس غیر قابل انکار است

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نقش موسیقی در شکل گیری انقلاب اسلامی و ترغیب رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است. سید محمد صادق هاشمی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار، نوای‌ مهر در خرم آباد گفت: نقش و تاثیر مهم موسیقی […]

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: نقش موسیقی در شکل گیری انقلاب اسلامی و ترغیب رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس غیر قابل انکار است.

سید محمد صادق هاشمی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار، نوای‌ مهر در خرم آباد گفت: نقش و تاثیر مهم موسیقی در پیشرفت های حزب الله در میدان نبرد با صهیونیست ها را هم کسی نمی تواند نادیده انگارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی و جنبش مقاومت در کشورهای مسلمان، شعر، شعار و شعور را چنان در هم آمیخت و از حماسه، عرفان و ترنم چنان معجونی به کام جوانان ریخت که بزرگترین و جذاب ترین تصویر از فداکاری، آزادی، شهادت و صلح طلبی ترسیم شد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی ایثار، نوای‌ مهر ادامه داد: لرستان یکی از استان‌های حماسه‌ساز است که موسیقی حماسی آن شناخته شده است.

وی عنوان کرد: امروز در یکی از کهن‌ترین، فرهنگی‌ترین و حماسی‌ترین استان‌های کشور گرد هم آمده‌ایم تا هنر بشردوستانه و دشمن‌ستیزانه را بنوازیم در مقابل تفکر کسانی که ایران، انقلاب و ملل مسلمان را به مخالفت با هنر متهم می‌کنند.

به گفته مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، دبیرخانه جشنواره بین المللی موسیقی ایثار ۲۰۰ اثر در حوزه مقاومت دریافت کرد.

جشنواره ایثار نوای مهر

از بین آثار داخلی و خارجی ۲۳ اثر داخلی، ۱۲ اثر ویژه و چهار اثر بین المللی برای داوری نهایی و اجرا انتخاب شدند.

در بخش نغمه‌های ایثار از محمد میرزاوندی آهنگساز و خواننده سرود حماسی “دایه‌دایه” و با فرا خواندن فرزند زنده یاد “عیسی سپه‌ونی” از خدمات این هنرمند فقید حوزه انقلاب و دفاع مقدس تجلیل شد.

جشنواره بین المللی موسیقی ایثار (نوای مهر) از ۱۱ الی ۱۳ مهر ماه به میزبانی استان لرستان و شهر خرم آباد برگزار شد. در مراسم اختتامیه با حضور استاندار لرستان، معاون فرهنگی رئیس بنیاد شهید کشور، مدیرکل هنری بنیاد شهید کشور، دبیر جشنواره و مدیر کل بنیاد شهید لرستان از برگزیدگان این جشنواره از کشورهای ایران، سوریه و عراق تجلیل شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

گفتمان ایثار و شهادت در «جشنواره موسیقی ایثار»

نخستین جشنواره ملی «نوای مهر» ایثار برگزار می‌شود

رونمایی از سه اثر موسیقایی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس

یک روحانی رئیس ستاد جشنواره بین المللی موسیقی «نوای مهر» شد

جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر در لرستان برگزار می شود

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه