رفتن به بالا
  • شنبه - 8 مهر 1402 - 14:17
  • کد خبر : ۱۷۴۳۴
  • چاپ خبر : «بانگ نای» ویژه برنامه بزرگداشت مولانا از رادیو فرهنگ

«بانگ نای» ویژه برنامه بزرگداشت مولانا از رادیو فرهنگ

ویژه برنامه «بانگ نای» رادیو فرهنگ، روز شنبه ۸ مهر ویژه بزرگداشت مولانا پخش می‌ شود. به گزارش خبرآوا و به نقل از هنر صدا، رادیو فرهنگ در روز بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی ویژه برنامه «بانگ نای» را به تهیه کنندگی مریم مردانی از گروه ادب و هنر روی آنتن می‌برد. در تقویم رسمی‌ […]

ویژه برنامه «بانگ نای» رادیو فرهنگ، روز شنبه ۸ مهر ویژه بزرگداشت مولانا پخش می‌ شود.

به گزارش خبرآوا و به نقل از هنر صدا، رادیو فرهنگ در روز بزرگداشت مولانا جلال الدین بلخی ویژه برنامه «بانگ نای» را به تهیه کنندگی مریم مردانی از گروه ادب و هنر روی آنتن می‌برد.

در تقویم رسمی‌ کشور روز هشتم مهر ماه، روز بزرگداشت مولوی ثبت شده است. به همین مناسبت رادیو فرهنگ، ویژه برنامه «بانگ نای» را با بخش های متنوع از جمله پخش کلام رهبری درباره مولانا، سخنان اساتید مولانا پژوه و … تدارک دیده است. این برنامه پس از اذان مغرب به افق تهران از ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۳۰ به طور زنده پخش می‌شود.

مولانا جلال الدین محمد بلخی، شاعر و عارف پارسی گوی پرآوازه که با شمس تبریزی هم دوره بود، صاحب آثاری مانند مثنوی و فیه ما فیه است.

در این برنامه نگاهی گذرا به شرح حال و آثار مولانا می‌ شود و همچنین بخش هایی از آثار مولوی بازخوانی خواهد شد. با توجه به تقارن این مناسبت با هفته وحدت، در این‌ برنامه با دکتر موسوی درباره تجلی حصرت رسول (ص) در اشعار مولانا گفتگو می‌شود. 

در برنامه «بانگ نای» در ادامه با استادان مولاناپژوه گفت و گو می‌شود که گفتگو با دکتر محمد رسولی درباره مولوی یکی از این بخش هاست و قطعاتی که خوانندگان کشورمان از اشعار مولانا خوانده اند، به سمع همراهان برنامه می رسد. 

همچنین صحبت های محمدعلی موحد درباره رابطه شمس و مولانا و کلام پرفسور اخلاق اهن درباره محبوبیت مولانا در هندوستان و سخنان دکتر کریم زمانی درباره نمادها و تمثیل ها در مثنوی در برنامه بانگ نای شنیدنی است.

برنامه «بانگ نای» به تهیه کنندگی سیدهادی موسوی نژاد و مشاور محتوایی مریم مردانی و گویندگی مهدی محمدیان به صورت زنده از رادیو فرهنگ، پخش می‌شود.

اخبار مرتبط:

در جشنواره موسیقی اقوام، صباهنگ از مرکز سنندج پخش می شود

جشنواره موسیقی سنتی اقوام ایرانی در رادیو فرهنگ

نگاهی به موسیقی در «هنرنامه» رادیو فرهنگ

گشت و‌گذاری در دنیای موسیقی با نیستان رادیو فرهنگ

پخش قطعه اندک اندک در كاروان شعر ‌وموسیقی رادیو فرهنگ‌

یادی از علی اكبر شهنازی، نوازنده سرشناس تار در رادیو فرهنگ‌

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه