رفتن به بالا
  • شنبه - 8 مهر 1402 - 14:08
  • کد خبر : ۱۷۴۳۰
  • چاپ خبر : جشنواره موسیقی سنتی اقوام ایرانی در رادیو فرهنگ

جشنواره موسیقی سنتی اقوام ایرانی در رادیو فرهنگ

رادیو فرهنگ با برنامه «ایل بانگ» نخستین جشنواره موسیقی سنتی اقوام ایرانی را همراهی می‌کند. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که به همت سازمان صدا و سیما از روز شنبه هشتم تا یازدهم مهر ماه در استان کردستان برگزار می‌شود به طور ویژه سوژه برنامه […]

رادیو فرهنگ با برنامه «ایل بانگ» نخستین جشنواره موسیقی سنتی اقوام ایرانی را همراهی می‌کند.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، جشنواره موسیقی اقوام ایرانی که به همت سازمان صدا و سیما از روز شنبه هشتم تا یازدهم مهر ماه در استان کردستان برگزار می‌شود به طور ویژه سوژه برنامه «ایل بانگ» رادیو فرهنگ است. این برنامه در ایام برگزاری جشنواره از ساعت ۱۷:۰۰ تا۱۸:۰۰ پخش می‌شود. 

در این برنامه «صادق چراغی» و «رضا مهدوی» به عنوان کارشناس مجری درباره موسیقی ۱۸ قوم از اقوام ایرانی که در جشنواره حضور دارند صحبت می‌کنند و از هشتم تا یازدهم مهر در بخش های مختلف پذیرای صدای مسئولان برگزاری و گروه‌های مختلف موسیقی شرکت کننده در جشنواره است.

موسیقی اقوام نقش بارزی در همبستگی اجتماعی دارد که از طرفی بر ارزش‌های فرهنگی و از طرفی بر شکل‌گیری جریان‌های اجتماعی تأثیر دارد. این جشنواره با محوریت سند توسعه رسانه ملی شکل گرفته است و هدف این جشنواره، فعالیت در بحث وحدت و آشنایی هنرمندان با ظرفیت‌های موسیقی دیگر اقوام، یادبود هنرمندان فقید، تجلیل از پیشکسوتان بزرگ موسیقی و پاسداشت داشته‌های فرهنگی اقوام ایران زمین است و در آن از هشت هنرمند شهید تجلیل می‌شود.

گفتنی است برنامه «ایل بانگ» از گروه هنر و ادب به تهیه کنندگی یلدا احتشامی و اجرای کارشناسی صادق چراغی و‌ رضا مهدوی از ۸ تا ۱۱ مهر ساعت ۱۷:۰۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

اخبار مرتبط:

در جشنواره موسیقی اقوام، صباهنگ از مرکز سنندج پخش می شود

پرویز مشکاتیان در مجله موسیقی نیستان رادیو فرهنگ

نگاهی به موسیقی در «هنرنامه» رادیو فرهنگ

گشت و‌گذاری در دنیای موسیقی با نیستان رادیو فرهنگ

پخش قطعه اندک اندک در كاروان شعر ‌وموسیقی رادیو فرهنگ‌

یادی از علی اكبر شهنازی، نوازنده سرشناس تار در رادیو فرهنگ‌

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه