رفتن به بالا
  • یکشنبه - 16 بهمن 1401 - 09:35
  • کد خبر : ۱۳۸۴۵
  • چاپ خبر : اهدای نخستین «نشان اعتبار هنر» به مشهدی حسینعلی شبانپور

اهدای نخستین «نشان اعتبار هنر» به مشهدی حسینعلی شبانپور

همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، نخستین نشان اعتبار هنر کشور به مشهدی حسینعلی شبانپور «شبان شهرضایی» اعطا شد. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه اولین نشان اعتبار هنر توسط سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری […]

همزمان با ایام الله دهه فجر و با حضور مدیر عامل صندوق اعتباری هنر، نخستین نشان اعتبار هنر کشور به مشهدی حسینعلی شبانپور «شبان شهرضایی» اعطا شد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه اولین نشان اعتبار هنر توسط سیدمجید پوراحمدی مشاور وزیر و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به نمایندگی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شبان شهرضایی مشهدی، حسینعلی شبان پور اهدا شد.

پوراحمدی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حسینعلی شبان پور گفت: حمایت از هنرمندان در اقصی نقاط کشور عزیز ایران را وظیفه ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صندوق اعتباری هنر است، با افتخار اولین نشان اعتبار هنر در کشور را به شما، تقدیم می‌کنیم که هم در عرصه هنر و آواز سنتی عمری را با عشق و اشتیاق سپری کرده‌اید و هم فرزند گرانقدرتان شهید محمودرضا شبانپور را تقدیم میهن اسلامی نموده‌اید.

وی با تأکید بر اینکه پس از دیدار محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و اسلامی با شبان پیر و خوش صدای شهرضایی و قول ایشان، نشان «اعتبار هنر» طراحی و مورد تأیید وزیرفرهنگ قرار گرفت، گفت: از این پس و بر اساس سیاست عدالت فرهنگی این نشان بر پایه‌ی آئین نامه مصوب به هنرمندان ناشناخته شهرهای مختلف کشور که سابقه فعالیت فرهنگی، هنری و قرآنی داشته باشند و در حوزه صنفی و اجتماعی محل زیست خود از استعداد ویژه تخصصی، حسن اخلاق و شهرت حرفه‌ای برخوردار باشند، اعطا می‌شود.

در ادامه پوراحمدی لوح تقدیر به همراه هنرکارت و نشان اعتبار هنر را به هنرمند خودآموخته موسیقی سنتی جناب حسینعلی شبانپور اهدا کرد.

مشهدی حسینعلی شبانپور متولد ۱۳۱۶ از پنج سالگی به همراه پدرش به شبانی پرداخته و اکنون که ۸۵ سال دارد، در بیابان‌های غرب شهرضا به کار چوپانی مشغول است.

وی با اینکه استادی ندیده، آواز را با شنیدن تمرین کرده و در ۱۲ دستگاه موسیقی سنتی حتی راست پنجگاه و چهارگاه آواز می‌خواند.

در این دیدار احمد مقیمی مشاور وزیر در امور فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم، علی تمنایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و سید امیر جعفری فرماندار شهرضا حضور داشتند.

اخبار مرتبط:

نشان درجه یک هنری به وحید اسداللهی اعطا شد

اعطای نشان درجه یک هنر ارشاد به ماموستا خله درزی

درجه یک هنری به ۲ هنرمند موسیقی خراسان جنوبی اعطا شد

اعطای نشان درجه‌ یک هنری به استاد قربان محمد قره خانی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه