رفتن به بالا
  • شنبه - 31 اردیبهشت 1401 - 10:26
  • کد خبر : ۱۱۵۱۲
  • چاپ خبر : اعطای نشان درجه یک هنر ارشاد به ماموستا خله درزی

اعطای نشان درجه یک هنر ارشاد به ماموستا خله درزی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به آذربایجان غربی در بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی نشان درجه یک هنر معادل دکترای هنر به ماموستا خله درزی اعطا کرد. استاد خدر قادری گرماوی مشهور به «خلە دەرزی» هنرمند بلامنازع بیت و حیران متولد ۱۲۹۵ روستای گرماب علیا از توابع دهستان آلان شهر سردشت است. نکته قابل تأمل و مهم این است که وی […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان سفر به آذربایجان غربی در بیست و یکمین سفر استانی رئیس جمهور به آذربایجان غربی نشان درجه یک هنر معادل دکترای هنر به ماموستا خله درزی اعطا کرد.

استاد خدر قادری گرماوی مشهور به «خلە دەرزی» هنرمند بلامنازع بیت و حیران متولد ۱۲۹۵ روستای گرماب علیا از توابع دهستان آلان شهر سردشت است.

نکته قابل تأمل و مهم این است که وی در چهار حوزه هنرکردی بیت خوانی، حیران، لاوک و شمشال زنی خبره و استاد است، در حالی که هیچ تحصیلات کلاسیک و غیر کلاسیک خاصی ندارد.

«خلە دەرزی» در بسیاری از فستیوال‌های هنری کشورها شرکت داشته است، به نحوی که چند سال پیش در سمینار «آرکی‌تایپ‌های آوازی هند و اروپایی» که توسط کنسرواتوار «چایکوفسکی» مسکو در این شهر برگزارشده بود، با همراهی «محمدرضا درویشی» و «حمیدرضا اردلان» حضور داشته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه