رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 22 آذر 1402 - 14:14
  • کد خبر : ۱۹۷۸۶
  • چاپ خبر : پدر موسیقی همدان در رادیو ایران معرفی می شود

پدر موسیقی همدان در رادیو ایران معرفی می شود

«ایرانآوا» پنج شنبه‌ها ساعت 22:00 از رادیو ایران پخش می‌شود. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، یکی از برنامه‌های موسیقیایی رادیو ایران «ایرانآوا» است که به معرفی بزرگان موسیقی و همچنین جدیدترین ترانه‌ها و تصنیف‌های تولید شده در صدا و سیمای مراکز استان‌ها می‌پردازد. سعید مبشری تهیه کننده برنامه «ایرانآوا» […]

«ایرانآوا» پنج شنبه‌ها ساعت 22:00 از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، یکی از برنامه‌های موسیقیایی رادیو ایران «ایرانآوا» است که به معرفی بزرگان موسیقی و همچنین جدیدترین ترانه‌ها و تصنیف‌های تولید شده در صدا و سیمای مراکز استان‌ها می‌پردازد.

سعید مبشری تهیه کننده برنامه «ایرانآوا» بیان کرد: این هفته پنج شنبه 23 آذر، به مناسبت هفته‌های فرهنگی «استان همدان» به معرفی و مرور آثار پدر موسیقی همدان زنده یاد «عبدالله خان برق لشکری» خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: «عبدالله خان برق لشکری» تاثیرگذارترین معلم موسیقی در مدارس همدان بود. بیشتر افرادی که از دهه بیست تا پنجاه به موسیقی روی آوردند تحت تاثیر او بودند. زنده‌یاد برق لشکری از نخستین آهنگسازان همدان نیز به شمار می‌رود و نت‌های آهنگ‌های او به عنوان سندی مهم بر جای مانده است.

در پایان این تهیه کننده رادیویی به بخش دیگری از برنامه اشاره کرد و گفت: با معرفی هنرمند جوان و خوش نام همدانی «مهران مهرنیا» آهنگساز، نوازنده و مدرس تار و سه تار اثری از این هنرمند هم در «ایرانآوا» خواهیم شنید.

گفتنی است «ایرانآوا» به تهیه کنندگی سعید مبشری، نویسندگی شهاب شهرزاد، اجرای میثم نیکنام و کارشناسی سید حمید رضا حسینی پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲:۰۰ از رادیو ایران تقدیم همراهان این شبکه می‌شود.

اخبار مرتبط:

همراه با کاروان موسیقی در رادیو ایران

«یكی میاد» اثر كسری زاهدی در «باغ هنر» رادیو نقد می شود

«اگه تو بودی» چنگیز حبیبیان در باغ هنر رادیو ایران

نگاهی دیگر به شاعران قفقاز در «پارسی گویان» رادیو ایران

نقد و بررسی «تیتراژ سریال گاندو» در کافه هنر رادیو ایران

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه