رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 17 آبان 1402 - 12:03
  • کد خبر : ۱۸۴۵۷
  • چاپ خبر : اجرای سیزدهمین برنامه علی رهبری در سنت پترسبورگ

اجرای سیزدهمین برنامه علی رهبری در سنت پترسبورگ

سیزدهمین برنامه علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در سنت پترسبورگ روسیه برگزار خواهد شد.  علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر روز جمعه سوم آذر ماه برای سیزدهمین بار متوالی با آثاری از آمادیوس موتسارت و لودویک فان بتهوون در تالار اُپرای مارینسکی در سنت پترسبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت. در این […]

سیزدهمین برنامه علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در سنت پترسبورگ روسیه برگزار خواهد شد.

 علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر روز جمعه سوم آذر ماه برای سیزدهمین بار متوالی با آثاری از آمادیوس موتسارت و لودویک فان بتهوون در تالار اُپرای مارینسکی در سنت پترسبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت.

در این برنامه زرینا شیمانسکایا پیانیست اهل سنت پترزبورگ، علی رهبری، رهبر دایم میهمان اُپرای مارینسکی را همراهی خواهد کرد.

همزمان با این برنامه، والری گرگیف مدیرکل هنری و رهبر دایم مجموعه اُپرای مارینسکی در سالن دیگر این مجموعه، ارکستر دیگری را رهبری خواهد کرد.

مجموعه اُپرای مارینسکی سنت پترزبورگ با داشتن بیش از ۴۰۰ نوازنده، ۲۵۰ خواننده گروه کُر، سه تالار بزرگ اُپرا و چندین سالن کنسرت مختلف به عنوان بزرگترین مجموعه موسیقایی جهان به شمار می‌آید. در این مجموعه، آهنگسازانی همچون کورساکُف، چایکوفسکی، سرگئی واسیلیویچ راخمانینف، شوستاکُویچ و صدها آهنگساز به نام جهان آثار خود را به روی صحنه بردند.

علی رهبری موسیقیدان، آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر متولد ۱۳۲۷ در تهران است. او در اتریش با نام الکساندر مشهور است، مدیر هنری سابق ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب و پراگ، رهبر دایم میهمان در ارکسترهایی همچون فیلارمونیک رادیو تلویزیون بلژیک، فیلارمونیک چک و فیلارمونیک بلگراد از سوابق اوست، این هنرمند چندی پیش همزمان با مسابقات آسیایی در هانگژو و کنفرانس جاده ابریشم در پکن توسط کشور چین برای همکاری با سه ارکستر سمفونیک این کشور دعوت شده بود.

علی رهبری رهبر ارکستر

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

ادامه همکاری علی رهبری با تالار مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه

ارکستر ملی در هفته فرهنگی ایران در روسیه نواخت

اجرای آثار مهمترین آهنگساز قرن بیستم روسیه توسط علی رهبری

علی رهبری رهبر ارکستر اجراهای سنت پترزبورگ روسیه

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه