رفتن به بالا
  • یکشنبه - 22 آبان 1401 - 12:09
  • کد خبر : ۱۳۰۸۰
  • چاپ خبر : علی رهبری رهبر ارکستر اجراهای سنت پترزبورگ روسیه

علی رهبری رهبر ارکستر اجراهای سنت پترزبورگ روسیه

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در روزهای ۲۸ آبان و چهارم آذرماه با ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت. علی رهبری برای پنجمین و ششمین برنامه با ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی در چهار ماه گذشته به عنوان رهبر میهمان دائم است. در کنسرت اول، شنبه (۲۸ آبان ماه)، آثاری از ریشارد […]

علی رهبری آهنگساز و رهبر بین‌المللی ارکستر در روزهای ۲۸ آبان و چهارم آذرماه با ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی در سنت پترزبورگ روسیه روی صحنه خواهد رفت.

علی رهبری برای پنجمین و ششمین برنامه با ارکستر سمفونیک اُپرای مارینسکی در چهار ماه گذشته به عنوان رهبر میهمان دائم است. در کنسرت اول، شنبه (۲۸ آبان ماه)، آثاری از ریشارد واگنر آهنگساز آلمانی، آرنو باباجانیان آهنگساز اهل ارمنستان و لویی هکتور برلیوز آهنگساز فرانسوی اجرا خواهد شد. زرینا شیمانسکایا اهل سنت پترزبورگ سولیست پیانو در این برنامه خواهد بود.

در کنسرت دوم روز جمعه (چهارم آذرماه) آثاری از آرام خاچاطوریان و الکساندر آراتونیان آهنگسازان اهل ارمنستان و سرگئی واسیلیویچ راخمانینف آهنگساز روسی اجرا خواهد شد. سولیست (تک نواز) این برنامه تیمور مارتینف نوازنده ترومپت اهل شهر سنت پترزبورگ است.

چندی پیش نیز کنسرت افتتاحیه فصل هنری شهر استانبول و کنسرت جشن سالگرد جمهوریت کشور ترکیه به علی رهبری واگذار شد.

علی رهبری اول مهرماه امسال برای نخستین بار به عنوان رهبر میهمان دائم ارکستر سمفونیک مارینسکی در سنت پترزبورگ به صحنه رفت. وی مسئولیت اجرای حداقل ۱۰ اُپرا و کنسرت را در هر فصل هنری بر عهده خواهد داشت. این حجم از برنامه معمولا برای مدیر هنری ارکسترها درنظر گرفته می‌شود.

در این فصل هنری، علی رهبری با ابتکار شخصی خود مسئولیت اجرای دوره‌ای از آثار را برعهده خواهد داشت که شامل ۱۰ کنسرت است. نیمی از آنها به آهنگسازان شرقی و نیمی دیگر به آهنگسازان غربی اختصاص خواهد داشت. در این فصل پیش‌بینی شده که آثاری از آهنگسازان برجسته ایرانی نیز در سالن اُپرای مارینسکی به روی صحنه برده شود. مجموعه اُپرای مارینسکی به عنوان بزرگترین مجموعه هنری جهان دارای ۴۰۰ نوازنده، ۲۵۰ خواننده کُر، ده‌ها خواننده اُپرا، سه سالن اُپرا و چندین سالن کنسرت است.

علی رهبری موسیقیدان ایرانی که در اتریش با نام الکساندر مشهور است، پیش از این نیز علاوه بر سمت رهبری میهمان دائم ارکسترهای رادیو بلژیک، فیلارمونیک (انجمن دوستداران موسیقی که در شهر حمایت می شوند) چک و فیلارمونیک بلگراد، مدیریت هنری ارکستر شهرهای بروکسل، مالاگا، زاگرب و پراگ را برعهده داشته است. وی با رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود ۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهمترین ارکسترها و اُپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه