رفتن به بالا
  • دوشنبه - 17 مهر 1402 - 15:10
  • کد خبر : ۱۷۶۵۹
  • چاپ خبر : جشنواره ملی سرود فجر برگزار می شود

جشنواره ملی سرود فجر برگزار می شود

مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرود فجر گفت: اواخر مهر امسال فراخوان جشنواره منتشر می‌شود و گروه‌های کُر، آکاپلا و سرود می‌توانند به صورت حرفه‌ای در این جشنواره شرکت کنند. حامد جلیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و […]

مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرود فجر گفت: اواخر مهر امسال فراخوان جشنواره منتشر می‌شود و گروه‌های کُر، آکاپلا و سرود می‌توانند به صورت حرفه‌ای در این جشنواره شرکت کنند.

حامد جلیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: دفتر سرود اداره کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال ۱۴۰۱ به دستور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شد. یکی از اهداف تاسیس دفتر سرود، اعتلای بیشتر سرود و حل معضلاتی است که در عرصه سرود در کشورمان وجود دارد. هدف دفتر سرود ساماندهی و ارتقای سطح کیفی گروه‌های سرود و تولیدات آنهاست.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی سرود فجر گفت: یکی از فعالیت‌های اصلی ما در دفتر سرود، برگزاری جشنواره سرود فجر در سطح ملی است. اواخر مهر امسال فراخوان این جشنواره منتشر می‌شود و گروه‌های کُر، آکاپلا و سرود می‌توانند به صورت حرفه‌ای در این جشنواره شرکت کنند.

جلیلی افزود: در جشنواره سرود فجر همه اقشار با هر طیف فکری و مذهبی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند و هیچ منعی در این زمینه وجود ندارد.

جشنواره ملی سرود فجر

مدیر دفتر سرود وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: برند فجر متعلق به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و وظیفه این وزارتخانه است که در هر بخش هنری، جشنواره فجر را برگزار کند. ایجاد تعامل بین گروه‌ها و ارتقای سطح شنیداری اهالی سرود و مخاطبان سرود و اضافه کردن سرود به سبد فرهنگی مردم یکی از اهداف ما در برگزاری جشنواره ملی سرود فجر است.

وی گفت: سال گذشته برای نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر یک سالن به گروه‌های سرود اختصاص یافت و استقبال مخاطبان از این اجراها، باعث شد که نیاز به برگزاری جشنواره‌ای اختصاصی در حوزه سرود و البته ذیل عنوان «فجر» و در سطح ملی احساس شود. از این رو تصمیم گرفتیم که جشنواره ملی سرود فجر را برگزار کنیم.

جلیلی بیان کرد: در حال حاضر پوستر و فراخوان جشنواره آماده است که در هفته آینده منتشر خواهد شد. همچنین زیرساخت‌های لازم مانند سایت هم آماده دریافت آثار گروه‌های سرود هستند. اهالی سرود می‌توانند پس از انتشار فراخوان و براساس قواعدی که در فراخوان جشنواره ذکر خواهد شد، آثارشان را در جشنواره سرود فجر شرکت دهند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

آیین اختتامیه اولین جشنواره سرود فجر برگزار شد

دومین جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» برگزار خواهد شد

نخستین دوره جشنواره ملی سرود «آوای آدینه» برگزار می شود

اعلام برخی جزییات بخش «سرود» جشنواره موسیقی فجر

نشست جشنواره ملی و بین‌المللی سرود فجر برگزار شد

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی «سرود فجر»

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه