رفتن به بالا
  • دوشنبه - 13 شهریور 1402 - 14:57
  • کد خبر : ۱۷۰۸۳
  • چاپ خبر : شرایط جدید بیمه تکمیلی اصحاب فرهنگ و هنر به زودی اعلام می‌شود

شرایط جدید بیمه تکمیلی اصحاب فرهنگ و هنر به زودی اعلام می‌شود

صندوق اعتباری هنر با انتشار گزارشی مشروح از عملکرد خود در حوزه ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی، از اعلام قریب‌الوقوع شرایط بهره‌مندی اعضا در حوزه بیمه تکمیلی از مهر ۱۴۰۲ به بعد خبر داد. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، طی گزارش رسمی ارسال شده از سوی صندوق اعتباری […]

صندوق اعتباری هنر با انتشار گزارشی مشروح از عملکرد خود در حوزه ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی، از اعلام قریب‌الوقوع شرایط بهره‌مندی اعضا در حوزه بیمه تکمیلی از مهر ۱۴۰۲ به بعد خبر داد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، طی گزارش رسمی ارسال شده از سوی صندوق اعتباری هنر ۴۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ و هنر و افراد تحت تکفل آنها از خدمات بیمه درمان تکمیلی این مجموعه در سال ۱۴۰۱ برخوردار شدند.

در مشروح گزارش ارسال شده صندوق اعتباری هنر به رسانه‌ها آمده است:

«یکی از مهم‌ترین اقدامات حمایتی صندوق اعتباری هنر، ایجاد پوشش‌ بیمه درمان تکمیلی برای اعضا در سراسر کشور و تأمین بخشی از هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان و افراد تحت تکفل افزون بر پوشش بیمه‌های پایه است. بر این اساس صندوق اعتباری هنر از سال ۱۳۸۸ اقدام به ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی به اعضای متقاضی خود از طریق ثبت‌نام کرده است.

در قرارداد سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ پس از بررسی‌های کارشناسی و مذاکره با شرکت‌های بیمه‌گر، صندوق اعتباری هنر پوشش بیمه درمان تکمیلی و عمر و حادثه را برای ۲۲ هزار و ۸۵۰ نفر سرپرست خانواده متقاضی بیمه تکمیلی، توسط بیمه طرف قرارداد (برای دومین سال متوالی) و در قالب سه طرح منعقد کرد.

۴۲ هزار نفر از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت و افراد تحت تکفل آنها از خدمات بیمه تکمیلی سال ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ برخوردار شدند. بر این اساس ۴ درصد از بیمه شدگان از خدمات طرح امید، ۷۴ درصد از خدمات طرح آرامش و ۲۲ درصد از پوشش طرح رفاه برخوردار شدند. همچنین از تعداد ۲۲ هزار و ۸۵۰ نفر بیمه شده اصلی حدود ۲۲ هزار نفر با توجه به شرایط سنی تحت پوشش بیمه عمر و حادثه قرار گرفتند.

یکی از اهداف مهم صندوق اعتباری هنر کاهش دغدغه‌های اعضای تحت پوشش خصوصاً در زمینه تأمین هزینه های درمانی است. از این رو صندوق اعتباری هنر تلاش می‌کند با ارائه تسهیلات ویژه در حوزه های خدمات بیمه تأمین اجتماعی و بیمه درمان تکمیلی به طور میانگین بیش از نیمی از سهم پرداختی اعضا را تأمین کند.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تنظیم قرارداد با شرکت‌های بیمه‌گر از سوی صندوق هنر در نظر گرفته می‌شود این است که با کمترین مبلغ پرداختی بهترین امکانات درمانی برای جامعه تحت پوشش فراهم شود.

در قرارداد سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ در «طرح امید» هرعضو از مبلغ سالانه ۷۲۰ هزار تومان تنها ۲۱۰ هزار تومان معادل ۲۹ درصد از هزینه حق بیمه را پرداخت کرده است و ۵۱۰ هزار تومان معادل ۷۱ درصد از هزینه کل توسط صندوق پراخت شده است. به عبارت دیگر اعضای تحت پوشش «طرح امید» با تنها با پرداخت ماهانه حدود ۱۷ هزار تومان از امکاناتی چون جبران هزینه اعمال جراحی تخصصی و جبران هزینه های زایمان بدون سقف برخوردار شدند.

در «طرح آرامش» هر عضو از مبلغ سالانه ۲ میلیون و ۴۶۴ هزار تومان تنها ۸۴۵ هزار تومان ی معادل ۳۴ درصد از مبلغ کل را پرداخت کردند و مابقی معادل یک میلیون ۶۱۹ هزار تومان معادل ۶۶ درصد را صندوق متقبل شده است.

در «طرح رفاه» نیز از مبلغ سالیانه ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان، صندوق مبلغ یک میلیون و ۳۲۵ هزار تومان معادل ۴۲ درصد از مبلغ کل حق بیمه را به‌عنوان یارانه پرداخت کرده است.

تکریم مقام پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر و ارائه خدمات ویژه حمایتی به این قشر فرهیخته یکی از برنامه های مهم صندوق اعتباری هنر است. با توجه به نیازهای ویژه این گروه سنی از اعضا، صندوق اعتباری هنر حق بیمه درمان تکمیلی تمامی هنرمندان پیشکسوت دارای نشان درجه یک هنری عضو صندوق و افراد تحت تکفل آنها را در طرح رفاه به طور کامل پرداخت کرد.

بر اساس آمار موجود ثبت‌نام کنندگان بیمه درمان تکمیلی سال ۱۴۰۱، بیشترین فراوانی به رسته‌های سینمایی، تجسمی و موسیقی مربوط می‌شود. بر این اساس بیش از ۹ هزار و ۲۰۰ نفر از اهالی سینما و هنرمندان حوزه تجسمی و موسیقی هرکدام با ۷ هزار و ۴۰۰ ثبت‌نام کننده، در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ از خدمات بیمه درمان تکمیلی صندوق اعتباری هنر برخوردار شدند.

بر اساس آمار ثبت‌نام کنندگان در سال ۱۴۰۱، استان «تهران» با سهم بیش از ۵۴ درصد از جمعیت کل، بالاترین تعداد ثبت‌نام کنندگان را در میان استان‌های کشور دارد و استان‌های «البرز»، «اصفهان»، «گیلان» و «خراسان رضوی» پس از استان تهران قراردارند.

کمترین آمار ثبت‌نام بیمه درمان تکمیلی هم به ترتیب مربوط به استان‌های «خراسان جنوبی»، «خراسان شمالی»، «سیستان و بلوچستان»، «کهگیلویه و بویراحمد» و «هرمزگان» است.

در اجرای قرارداد ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ بیمه درمان تکمیلی با شرکت طرف قرارداد تاکنون به بیش از ۲۲۴ هزار پرونده رسیدگی و بیش ۹۲ میلیارد تومان خسارت پاراکلینیکی، بیمارستانی و دندانپزشکی (به جز معرفی نامه‌های صادر شده) به بیمه‌شدگان پرداخت شده است.

همچنین ۴۲ هزار و ۸۰۰ مورد معرفی‌نامه باز با مبلغ بیش از ۵۷ میلیارد تومان برای بیمه شدگان صادر شده است.

قرارداد بیمه تکمیلی برای اعضای صندوق اعتباری هنر تا ۳۱ شهریور برقرار است و به زودی ضوابط و شرایط بهره‌مندی اعضا از خدمات بیمه درمان تکمیلی ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.»

اخبار مرتبط:

اطلاعیه صندوق اعتباری هنر در خصوص ثبت نام بیمه درمان تکمیلی

توضیحات معاون صندوق اعتباری هنر درباره حق بیمه هنرمندان

ارائه گزارش مالی اقدامات صندوق اعتباری هنر درباره بیمه تکمیلی هنرمندان

بهره‌مندی بانوان از بیمه صندوق اعتباری هنر

بررسی عملکرد صندوق اعتباری هنر در کمیسیون فرهنگی مجلس

تلاش برای افزایش بودجه صندوق اعتباری هنر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه