رفتن به بالا
  • شنبه - 6 خرداد 1402 - 14:42
  • کد خبر : ۱۵۴۱۰
  • چاپ خبر : واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شایعه ممنوع‌الکاری برخی خوانندگان

واکنش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شایعه ممنوع‌الکاری برخی خوانندگان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شایعه ممنوع‌الکاری برخی از خوانندگان گفت: مشخص است اگر کسی مشکلی برایش پیش بیاید اعلام می‌شود. اما قبل از اینکه کسی تصمیم بگیرد می‌آیند جوسازی خود را رسانه‌ای می‌کنند. من از همه بخش‌ها خواستم به این گونه شایعه‌سازی‌های رسانه‌ای پایان دهند و اجازه ندهند افرادی با انگیزه‌های مختلف بیاید […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره شایعه ممنوع‌الکاری برخی از خوانندگان گفت: مشخص است اگر کسی مشکلی برایش پیش بیاید اعلام می‌شود. اما قبل از اینکه کسی تصمیم بگیرد می‌آیند جوسازی خود را رسانه‌ای می‌کنند. من از همه بخش‌ها خواستم به این گونه شایعه‌سازی‌های رسانه‌ای پایان دهند و اجازه ندهند افرادی با انگیزه‌های مختلف بیاید ایجاد التهاب کنند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران، درباره شایعه ممنوع‌الکاری برخی از خوانندگان گفت: من نمی‌دانم چطور امکان دارد تصمیمی گرفته نشده باشد و ناگهان رسانه‌ای شود. در این خصوص بحث می‌شود و این‌ها یکسری مقررات خاصی دارد و در داخل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ترتیبات روشنی است و بررسی می‌شود. اگر مشکلی باشد به افراد اعلام می‌شود اصلا چیز مخفی ما در این زمینه نداریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: مشخص است اگر کسی مشکلی برایش پیش بیاید اعلام می‌شود. اما قبل از اینکه کسی تصمیم بگیرد می‌آیند جوسازی خود را رسانه‌ای می‌کنند. من از همه بخش‌ها خواستم به این گونه شایعه‌سازی‌های رسانه‌ای پایان دهند و اجازه ندهند افرادی با انگیزه‌های مختلف بیاید ایجاد التهاب کنند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگ هنر و رسانه قواعد روشن خود را دارد و متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. در هر صنفی ممکن است کسی تخلفی در جایی کرده باشد و طبق مقررات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. اگر رسیدگی کردیم و جمع بندی شد اعلام خواهد شد. به صورت عملی به خود طرف هم اعلام خواهد شد و در کارهای او تاثیر می‌گذارد. اینکه یک نفر بیاید اعلام کند و خبرسازی ایجاد کند، جز شایعه‌سازی چیزی نیست و من از اساس این نوع خبرسازی‌ها را رد می‌کنم.

وی ادامه داد: حتما عزیزان ما، هنرمندان و فرهنگ دوستان این موارد را از طریق اعلام رسمی وزارتخانه و نهادهای متولی در وزارتخانه دنبال کنند. آقای اللهیاری رئیس دفتر موسیقی ما و آقای سالاری معاون هنری ما هر موردی را لازم باشد، اطلاع‌رسانی می‌کنند. در این جوسازی‌ها نیز خیلی از خوانندگان هم آمدند و اعلامیه دادند که اصلا چنین چیزی نیست، یعنی ممکن است یک نفر چنین حرفی را بزند و ده نفر دیگر بگویند چنین چیزی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: الان که الحمدالله فعالیت‌ها عادی شده است با رعایت همه جوانب کارها اتفاق می‌افتد. عوض اینکه این‌ها خوشحال باشند که فضای فرهنگی و هنری بانشاط دارد کار خود را دنبال می‌کند گویا عده‌ای ناراحت هستند از اینکه فضای فرهنگی و هنری کشور به خوبی دارد فعالیت‌هایش انجام می‌شود.

در حوزه سینما شما شاهد هستید با اعداد بسیار خوبی مواجه هستیم، در حوزه برنامه‌های هنری مختلف، تئاتر و موسیقی همین اتفاق افتاده است. نمایشگاه با عظمت کتاب را هم داشتیم. یک عده هم نان‌شان در ایجاد التهاب است. خواهش می‌کنم اهالی فرهنگ و هنر فقط از طریق دوستان ما در وزارت ارشاد این مسائل را دنبال کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط:

واکنش وزیر ارشاد به ممنوع‌ الفعالیت شدن خواننده‌های پاپ پس از جشنواره موسیقی فجر

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

دستور پیگیری ویژه وزیر فرهنگ برای توهین به هنرمندان موسیقی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه