رفتن به بالا
  • جمعه - 28 بهمن 1401 - 12:42
  • کد خبر : ۱۳۹۸۶
  • چاپ خبر : پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد. به گزارش خبر آوا و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، در آستانه آغاز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره منتشر شد. در متن […]

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد.

به گزارش خبر آوا و به نقل از ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، در آستانه آغاز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیام محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره منتشر شد.

در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سی و هشت سال است همزمان با جشن های سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سازها کوک می‌شوند و نغمه‌های موسیقایی هنرمندان در حضور علاقه‌مندان به هنر موسیقی درگسترۀ ایران عزیزمان، طنین‌انداز می‌شود. چه زیباست یادآوری خاطرات همراهی اهالی فرهنگ و هنر، دوشادوش مردمی که هنرمندانشان در عرصه موسیقی جلوه های  باشکوه این هنر دیرین را  با سرودها و آواهای انقلابی عمق و معنا بخشیدند و در تاریخ انقلاب اسلامی   ایران ضمن ایفای نقشی شایسته، برگ زرینی را ثبت کردند.

موسیقی ایران زمین با پیشینه‌ای غنی و دارای هویت و اصالت، آثاری ارزشمند، ماندگار و پدیدآورندگانی صاحب‌نام دارد که با ظرفیت های متفاوت و متنوع در بطن خود همواره یکی از بهترین و موثرترین مسیرهای دیپلماسی فرهنگی در عرصه بین المللی بوده و جشنواره موسیقی فجر بعنوان میعادگاه سالیانه اهالی موسیقی، روزهایی پر امید را برای همه کسانی که به اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم می اندیشند نوید می دهد و امید است در این مسیر شاهد پیشرفت روزافزون موسیقی منطبق با معیارهای فرهنگ و هنر ایران اسلامی باشیم.

برگزاری همزمان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در تهران و سایر استان ها، می تواند نقش مؤثری برای بازگویی مؤلفه های فرهنگی و پیوندهای اجتماعی مانند امید، نشاط جمعی و وفاق مورد نیاز جامعۀ امروز به ویژه، نسل جوان، داشته باشد. این مهم چشم اندازی است که همواره مورد تأکید و حمایت دولت مردمی در عرصۀ برقراری عدالت فرهنگی است.

حضور گرم هنرمندان به عنوان پشتوانه های موسیقی با پنجه های طلایی، نغمه های داوودی و طنین صدای دلنشین و آوای گرم آنان از مناطق، اقوام  و گروه های مختلف و همچنین علاقمندان به این هنر شریف را در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ارج نهاده و از زحمات شورای سیاستگذاری، دبیر جشنواره، هیئت انتخاب و داوری آثار و همکاران ارجمندم سپاسگزارم و برای تمامی عزیزان آرزوی موفقیت روز افزون دارم.

اخبار مرتبط:

جدول اجراهای سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

اعلام بخش های سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

موشن گرافی معرفی بخش های جشنواره 38 موسیقی فجر منتشر شد

اعلام آمادگی 87 رسانه برای حضور در جشنواره موسیقی فجر

پوستر سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر منتشر شد

اجرای برنامه های جشنواره موسیقی فجر در ۱۴ استان

مجموعه فرهنگی عباس‌آباد میزبان جشنواره موسیقی فجر

فراخوان ثبت نام رسانه ها برای حضور در جشنواره موسیقی فجر

انتشار فراخوان سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه