رفتن به بالا
  • سه شنبه - 16 اسفند 1401 - 13:41
  • کد خبر : ۱۴۲۹۵
  • چاپ خبر : مستند «سمفونی ایران» ادای دین به موسیقی مقامی

مستند «سمفونی ایران» ادای دین به موسیقی مقامی

«سمفونی ایران» به کارگردانی وحید موسائیان ادای دین به موسیقی مقامی و کاوشی در نغمه‌ها و آواهای در آستانه فراموشی سه شنبه ۱۶ اسفند ساعت ۲۱ با روایت فریدون شهبازیان از شبکه مستند پخش می‌شود. مستند «سمفونی ایران» قصه سفر فریدون شهبازیان آهنگساز مطرح ایرانی است که در هر سفر به یک منطقه و ملاقات […]

«سمفونی ایران» به کارگردانی وحید موسائیان ادای دین به موسیقی مقامی و کاوشی در نغمه‌ها و آواهای در آستانه فراموشی سه شنبه ۱۶ اسفند ساعت ۲۱ با روایت فریدون شهبازیان از شبکه مستند پخش می‌شود.

مستند «سمفونی ایران» قصه سفر فریدون شهبازیان آهنگساز مطرح ایرانی است که در هر سفر به یک منطقه و ملاقات با آوازخوان و نوازنده‌ آن منظقه، بخشی از تاریخ موسیقی ایران را روایت می‌کند.

این سفر از خراسان تا کرمانشاه، از لرستان تا بوشهر ادامه دارد و در هر منزل استاد شهبازیان با نوازنده و آوازخوانی او همکلام می‌شود.

این مستند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده و از عوامل آن می توان به نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده وحید موسائیان، پژوهشگران فریدون شهبازیان و جهانگیر اشرفی اشاره کرد. همچنین مدیر فیلمبرداری نادر معصومی، صدابردار مازیار شیخ‌محبوبی، صداگذاری و میکس محسن روشن و گوینده متن: مسعود رایگان است. تدوینگر نازنین مفخم، مجری طرح و مدیر تولید محمد پورراد، برنامه‌ریز بهزاد آدینه و عکاس ماهور موسائیان هستند.

تولید مستند «سمفونی ایران» حدود ۹ سال به طول انجامیده است و برای اولین بار در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت به نمایش درآمد.

این مستند امشب ساعت ۲۱ به مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن روز بعد ساعت ۸:۳۰ صبح خواهد بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

پخش مستند «با ما بودی» در گرامیداشت استاد بنان

اوضاع جسمانی‌ فریدون شهبازیان خوب است

ارکستر ملی ایران یادمان «علی تجویدی» را با رهبری «فریدون شهبازیان» اجرا کرد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه