رفتن به بالا
  • یکشنبه - 14 اسفند 1401 - 09:55
  • کد خبر : ۱۴۲۷۳
  • چاپ خبر : مندیش در حوزه موسیقی بختیاری منتشر شد

مندیش در حوزه موسیقی بختیاری منتشر شد

آلبوم موسیقی «مَندیش» به آهنگسازی و تنظیم شاهرخ سرلک و خوانندگی مهدی خسروانی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت. «مندیش» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی است که طی روزهای اخیر به آهنگسازی و تنظیم شاهرخ سرلک و خوانندگی مهدی خسروانی در دسترس شنوندگان و علاقه […]

آلبوم موسیقی «مَندیش» به آهنگسازی و تنظیم شاهرخ سرلک و خوانندگی مهدی خسروانی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایران پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

«مندیش» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشر شده در بازار موسیقی است که طی روزهای اخیر به آهنگسازی و تنظیم شاهرخ سرلک و خوانندگی مهدی خسروانی در دسترس شنوندگان و علاقه مندان موسیقی ایرانی قرار گرفته است. «مندیش» به معنای کوبه لبه تیز نام کوهی در شهرستان الیگودرز است.

«دونه انار»، «دی بلال»، «بویراحمدی»، «شیرعلی مردون»، «شیرینه سوزه»، «مرجنگه»، «نوبهار» قطعاتی هستند که د راین آلبوم پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند.

احمد (شاهرخ) سرلک نوازنده سنتور و تمبک، شیما شاه حسینی نوازنده دف، دایره، دهل و همخوان، لیدا ارغوانی فرد نوازنده قیچک، داریوش قانع نوازنده نی، مرتضی فتحی نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، امیرحسین وفایی نوازنده تار و عود، علی صحفی نوازنده سه تار، یاسر مدیرروستا نوازنده بم تار، محمدرضا میرحسینی نوازنده تمبک، امین دارابی نوازنده دایره گروه اجرایی این آلبوم را تشکیل می‌دهند.

احمدسرلک درباره این آلبوم نوشته است: «موسیقی نواحی سرزمین ما ایران سرشار از ناگفته‌هاست. در این آلبوم به معرفی آهنگ‌ها و ترانه‌های ماندگار و دلنشین ایل بختیاری پرداخته شده است. امید است مورد توجه دوستداران موسیقی نواحی قرار گیرد»

احمد سرلک از جمله نوازندگان حوزه موسیقی ایرانی در حوزه سنتورنوازی و تمبک نوازی است که فعالیت هنری خود را از نوجوانی نزد هنرمندانی چون عزیزالله سرلک، رضا شفیعیان و بهمن رجبی چون آغاز کرد. وی طی این سال‌ها علاوه‌بر همکاری با گروه‌های مختلف موسیقایی، از سال ۱۳۸۴ اجراهای متعددی را با گروه «کوچه باغ» برگزار کرده است.

مهدی خسروانی نیز از جمله هنرمندانی است که علاوه بر خوانندگی در حوزه‌های نوازندگی، سنتورنوازی و نوآوری در ساخت و تولید سازهای مختلف به فعالیت مشغول است. وی موسیقی را نزد استادان و هنرمندانی چون عبدالله معارفی، بهرام مظفریان، ارفع اطرایی، سعید ثابت، حسین دهلوی، محمد منتشری، مسعود ابراهیمی، اردوان کامکار، بهمن رجبی، محمد اسماعیلی، نادر سینکی آموخته است.

این هنرمند سال‌های گذشته در راستای شناخت و معرفی آهنگ‌ها و ترانه‌های محلی بختیاری و همچنین اجرا و تولید آثار موسیقایی فعالیت‌هایی را انجام داده و این اثر به نوعی نخستین کار او به عنوان خواننده ترانه‌های محلی بختیاری است.

منبع: مهر

احبار مرتبط:

رونمایی از آلبوم «زار» محسن نفر در حوزه هنری برگزار شد

رونمایی از آلبوم موسیقی «به معنی بسی» توسط شهرام ناظری

پایان تولید آلبوم موسیقی«ایپک یولو ناغیللاری» در ارومیه

انتشار دو آلبوم از مرحوم تیموری پیشکسوت موسیقی مقامی گوران

آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» توسط محسن شریفیان منتشر شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه