رفتن به بالا
  • شنبه - 13 اسفند 1401 - 11:02
  • کد خبر : ۱۴۲۵۰
  • چاپ خبر : طنین موسیقی بوشهر و کردستان با لیان در تالار وحدت

طنین موسیقی بوشهر و کردستان با لیان در تالار وحدت

کنسرت گروه موسیقی بوشهری «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان در روزهای دهم و یازدهم اسفند در تالار وحدت تهران برگزار شد. به گزارش خبر آوا، گروه موسیقی لیان کنسرت خود را با نی انبان نوازی محسن شریفیان به همراه نوازندگی شاخ مارپیچ توسط محمود بردک نیا و با همراهی نوازندگی سنج و دمام سایر اعضای […]

کنسرت گروه موسیقی بوشهری «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان در روزهای دهم و یازدهم اسفند در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش خبر آوا، گروه موسیقی لیان کنسرت خود را با نی انبان نوازی محسن شریفیان به همراه نوازندگی شاخ مارپیچ توسط محمود بردک نیا و با همراهی نوازندگی سنج و دمام سایر اعضای گروه آغاز کرد.

پس از آن، برای اجرای قطعه محله خومونی توسط خواننده گروه آکا صفوی، در حالی که تمام سالن منتظر نوازندگی محسن شریفیان بودند، لیانا شریفیان به همراه نی انبان خود به صحنه آمده و با لباس محلی بوشهر به نوازندگی این قطعه پرداخت که با استقبال بسیار زیاد مخاطبان همراه شد.

سپس محسن شریفیان روی صحنه آمد و کنسرت همچون اجراهای قبلی این گروه، با شور و انرژی فراوان از سوی هواداران آغاز شد و قطعات ریتمیک بوشهری حال و هوای تالار وحدت را گرم کرد.

محسن شریفیان در بخشی از صحبت های خود گفت: معتقدم انسان‌ها در هر شرایطی به شنیدن موسیقی احتیاج دارند. این موسیقی همواره دربرگیرنده کارکردهای مختلفی است که نباید شنیدن آن را از مخاطب دریغ کنیم. قطعا در این چارچوب ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا بتوانیم میزبان شایسته ای از شما مردم عزیز ایران باشیم.

در ادامه شریفیان از هیوا رنجبر نوازنده دف که نوازنده مهمان گروه لیان از استان کردستان بود دعوت کرد تا روی صحنه بیاید و قطعه سمرا را با همراهی او اجرا نماید. اجرایی که تالار وحدت را تا مرز انفجار پیش برد و شور و حال خاصی به کنسرت داد.

شریفیان پیش از اجرای هیوا رنجبر گفت: متاسفانه دیروز مراسم خاکسپاری مادربزرگ هیوا رنجبر بود. اما او خود را به این کنسرت رسانده تا در این گفتمان موسیقی همراه ما باشد و همراه او بگوییم که جغرافیای ایران خط قرمز ماست و برای حفظ آن دریغ نمی‌کنیم.

سرپرست گروه لیان پیش از اجرای قطعه آخر گفت: کار من موسیقی است. خانواده من در نسل های مختلف موسیقی کار کرده اند و هیچ علاقه ای هم به گرفتن پست سیاسی ندارم. نقد بسیاری به اتفاقات و موضوعات مختلف دارم و همیشه هم حرفم را زده ام. اعلام می کنم مخاطبان لیان و و هیچ مخاطب موسیقی در ایران منشوری نبوده و نیستند. مخاطبان ما مخاطبانی فهیم و قدردان هستند که همواره و در هر شرایطی از ما حمایت کرده اند.

ابن کنسرت با همراهی لیانا شریفیان، محمود بردک نیا، حمزه مقدم، حمید اکبری، مرتضی پالیزدان، محسن قدرتی، فرزاد خسروی، حسین کاوه خو، محمد رضا مقدم و… به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی برگزار شد.

خبر آوا / م. معیاریان

اخبار مرتبط:

«لیان» در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود

هنرمند از قطع ارتباط با مردم متضرر می شود

آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» توسط محسن شریفیان منتشر شد

اهدای نی‌انبان محسن شریفیان به موزه گلاسکو

محسن شریفیان: کارهای مهمی در موسیقی نواحی دارم

آلبومى که روى خلیج فارس رونمایى مى‌شود / ˝نى مه˝ محسن شریفیان با ذکر پیامبر

«محسن شریفیان» و «لیانا شریفیان» در پاریس می‌نوازند

چرا «لیان» بعد از جشنواره روی صحنه می‌رود؟

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه