رفتن به بالا
  • یکشنبه - 30 بهمن 1401 - 14:47
  • کد خبر : ۱۴۱۶۲
  • چاپ خبر : چرا «لیان» بعد از جشنواره روی صحنه می‌رود؟

چرا «لیان» بعد از جشنواره روی صحنه می‌رود؟

کنسرت گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان دهم اسفند در تالار وحدت برگزار می‌شود. اجرای زنده گروه بوشهری «لیان» در شرایطی دهم اسفند در تالار وحدت روی صحنه می‌رود که این بار قرار است گونه‌های دیگری از موسیقی بوشهر اجرا شوند. محسن شریفیان درباره جدیدترین اجرای زنده خود و گروهش به خوانندگی «آکا صفوی»، معتقد […]

کنسرت گروه «لیان» به سرپرستی محسن شریفیان دهم اسفند در تالار وحدت برگزار می‌شود.

اجرای زنده گروه بوشهری «لیان» در شرایطی دهم اسفند در تالار وحدت روی صحنه می‌رود که این بار قرار است گونه‌های دیگری از موسیقی بوشهر اجرا شوند.

محسن شریفیان درباره جدیدترین اجرای زنده خود و گروهش به خوانندگی «آکا صفوی»، معتقد است: «موضوعی که برای ما در گروه لیان در این شرایط اهمیت بالایی دارد این است که بتوانیم فاصله خود و مخاطبان‌مان را حفظ کنیم. چون معتقدیم اگر برای یک مدت طولانی از مخاطبان مان دور باشیم و هنرمان را با فاصله زیاد عرضه کنیم، متضرر خواهیم شد.

موسیقی و هنر و البته احساسی که ما داریم، کالا، ملک یا دلار نیست که به مرور به ارزش آن افزوده شود و قیمت آن افزایش پیدا کند. طولانی‌تر شدن فاصله ما با مخاطبان‌مان باعث از بین رفتن روح هنری ما می‌شود و این نه برای ما خوب است و نه برای مخاطبینی که با این سبک از موسیقی بوشهری حال‌شان خوب می‌شود.»

شریفیان معتقد است: «انسان‌ها در هر شرایط و اوضاعی به موسیقی احتیاج دارند. از تولد تا مرگ، از بزم تا رزم، هر شیرزن یا دلیرمردی. از شادی تا غم و… بنابراین موسیقی همیشه کارکرد خود را دارد و نباید به هر دلیلی موسیقی را از مخاطب دریغ کنیم. ما برای نگه داشتن موسیقی در این خاک بعضا با چنگ و دندان جنگیده‌ایم. برای بقا و گسترش جغرافیای موسیقی.»

این نوازنده ساز «نی‌انبان» می‌افزاید: «ممنوعیت‌های زیادی را تجربه کرده‌ایم تا بتوانیم در کنار مخاطبان‌مان باشیم و بمانیم. جنگیده‌ایم تا موسیقی باشد و بماند. بخاطر همین برای ما مهم است که این فاصله بین ما و مخاطب به شکلی نشود که به از بین رفتن موسیقی و اهداف ما ختم شود.»

سرپرست گروه لیان درباره ماهیت آثاری که قرار است در این کنسرت اجرا شوند نیز می‌گوید: «تمرکز ما در این کنسرت ارائه گونه‌های دیگری از موسیقی بوشهر خواهد بود که تا روز برنامه تمرکز ما تمرین روی اجرایی با کیفیت بالا و  که بتوانیم شبی ویژه را برای مخاطبین‌مان بسازیم.»

مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، حمید اکبری، حمزه مقدم، محمدرضا مقدم، محسن قدرتی، حسین کاوه خو، فرزاد خسروی و لیانا شریفیان اعضای گروه لیان در این کنسرت به سرپرستی محسن شریفیان و خوانندگی آکا صفوی هستند.
گفتنی‌ست کنسرت گروه لیان به همت شرکت «کامیاب بهاران» و تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس از دهم اسفند در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:

«لیان» در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود

اهدای نی‌انبان محسن شریفیان به موزه گلاسکو

محسن شریفیان: کارهای مهمی در موسیقی نواحی دارم

«محسن شریفیان» و «لیانا شریفیان» در پاریس می‌نوازند

آلبومى که روى خلیج فارس رونمایى مى‌شود / ˝نى مه˝ محسن شریفیان با ذکر پیامبر

آلبوم «موسیقی شمال بوشهر» توسط محسن شریفیان منتشر شد

کنسرت وحدت نغمگی اقوام در تالار رودکی برگزار شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه