رفتن به بالا
  • یکشنبه - 30 بهمن 1401 - 00:30
  • کد خبر : ۱۴۰۵۹
  • چاپ خبر : نوای «نی انبان» و «قوپوز» تنور روز دوم جشنواره موسیقی فجر را گرم کرد

نوای «نی انبان» و «قوپوز» تنور روز دوم جشنواره موسیقی فجر را گرم کرد

به گزارش خبرآوا؛ دومین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای برنامه های کنسرت موسیقی آذربایجان و ارکستر پیامبرمهربانی در تالار وحدت، کنسرت ارکستر هنرستان‌های موسیقی دختران کشور و کنسرت شب موسیقی اصفهان در تالار رودکی، دوئت پیانو از صربستان و کنسرت گروه قوالی افغانستان در فرهنگسرای نیاوران، ویژه سرود لارستان و […]

به گزارش خبرآوا؛ دومین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با اجرای برنامه های کنسرت موسیقی آذربایجان و ارکستر پیامبرمهربانی در تالار وحدت، کنسرت ارکستر هنرستان‌های موسیقی دختران کشور و کنسرت شب موسیقی اصفهان در تالار رودکی، دوئت پیانو از صربستان و کنسرت گروه قوالی افغانستان در فرهنگسرای نیاوران، ویژه سرود لارستان و موسیقی سیستان و موسیقی مازندران در فرهنگسرای ارسباران، مسعود صادقلو و مصطفی راغب در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران و موسیقی بوشهر و موسیقی آذربایجان در مجموعه کوشک هنر ادامه پیدا کرد.


در کوشک باغ هنر استاد احمد علی شرفی به همراه فرزند خود عباس علی شرفی به اجرای موسیقی بوشهری از گروه موسیقی نواحی پرداخت.


در میانه اجرا که به دلیل کهولت سن و بیماری استاد علی شرفی به ۲ قسمت ۱۵ دقیقه ای تقسیم شده بود، هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی اقوام، نکاتی چند از تاثیر علی شرفی و نقش وی در ورود ساز نی انبان به بوشهر و موسیقی بوشهری را یادآور شد.

به گفته جاوید، علی شرفی که به علت مشکلات شنوایی و سرگیجه های مداوم که ناشی از تاثیر ۶۰ سال نواختن نی انبان است، قادر به اجرای طولانی مدت موسیقی نمی باشند و حضور در جشنواره را به احترام مردم و عشق هنردوستان پذیرفته اند.

در ساعت ۲۱:۳۰ عاشیق علی کریمی و عاشیق حسن اسکندری به اجرای تصنیف های پرشور آذری پرداختند که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. در این اجرا اسماعیل خدایی به نوازندگی بالابان پرداخت.

در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، 7 گروه تالار وحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، سالن کوشک باغ هنر و سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی میزبان علاقه مندان به عرصه هنر و موسیقی کشور خواهند بود.

سی‌ و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن ماه تا سوم اسفندماه ۱۴۰۱ به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار خواهد شد و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

خبرآوا / خبرنگار: ا.ش شهابی  _ عکاس: م. معیاریان

اخبار مرتبط:

طنین موسیقی اقوام ایران در باغ هنر

گزارش تصویری اولین روز از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

قطار جشنواره موسیقی فجر با ارکستر موسیقی ملی به راه افتاد

اعلام برنامه های بخش پژوهش سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر

منطقه ارسباران خاستگاه هنر موسیقی عاشیقی است

«روایت‌های عاشیقی» نشست‌ تخصصی با حضور احد ملکی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه