رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 7 دی 1401 - 14:40
  • کد خبر : ۱۳۴۹۵
  • چاپ خبر : قطعه «غیرت مولکو» در آذربایجان شرقی تولید شد

قطعه «غیرت مولکو» در آذربایجان شرقی تولید شد

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: قطعه موسیقی «غیرت مولکو» با محتوای ملی میهنی و گویش محلی در تبریز تولید شد. فرهاد باغشمال، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این قطعه موسیقی جهت ایجاد روحیه شور، نشاط، وحدت و همدلی هرچه بیشتر بین اقوام ایران زمین توسط واحد موسیقی حوزه هنری استان […]

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: قطعه موسیقی «غیرت مولکو» با محتوای ملی میهنی و گویش محلی در تبریز تولید شد.

فرهاد باغشمال، روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: این قطعه موسیقی جهت ایجاد روحیه شور، نشاط، وحدت و همدلی هرچه بیشتر بین اقوام ایران زمین توسط واحد موسیقی حوزه هنری استان تولید شده است.

وی با بیان اینکه تمام بستر این کار در زمینه شعر، سرود، تصویربرداری، آهنگ سازی و تنظیم توسط هنرمندان بومی استان انجام شده است، اظهار داشت: شعر این قطعه با رویکرد نقش آذربایجان در تاریخ معاصر آذربایجان از دوره مشروطه تا جنگ تحمیلی و با محتوای تدین، وطن پرستی و شجاعت مردم آذربایجان، سروده «نصیر عدل بخش» است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: تنظیم این آهنگ بر عهده «علی خداداد» بوده و عاشیق «شهباز سلیمانی»، عاشیق «اکبر زارعی»، عاشیق «صالح همت جو»، «عبدالعی عبادی»، «آیدین شکری» و «ناصر عالیقدر» به عنوان نوازنده در این قطعه موسیقی نوازندگی کردند.

باغشمال، با اشاره به اینکه این اثر در پروسه یک ماه تولید و جمع بندی شده است، ادامه داد: عوامل دخیل در تولید این اثر شامل میکس و مسترینگ توسط طاها باغشمال، نور و تصویر یعقوب فعال، مدیر تولید جواد کریم نژاد، دستیار تولید حنانه سلیمی و کارگردان هادی ولی پور قره قیه است.

وی یادآوری کرد: با توجه به اینکه تولیدات آثار هنری فاخر با نگاه به فرهنگ غنی استان می‌تواند جایگاه آذربایجان شرقی را به عنوان قطب شاخص هنری شمالغرب کشور تثبیت کند، توجه هرچه بیشتر در حمایت از چنین تولیداتی ضروری است.

باغشمال، افزود: نماهنگ این قطعه موسیقی به پایان رسیده و به زودی رونمایی می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط:

«روایت‌های عاشیقی» نشست‌ تخصصی با حضور احد ملکی

طنین موسیقی آذربایجان در تالار وحدت

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه