رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 25 تیر 1394 - 17:11
  • کد خبر : ۶۳۰۹
  • چاپ خبر : بنیامین : اجازه دارم برای اولین بار از عنوان « بهترین آلبوم» استفاده کنم؟

بنیامین : اجازه دارم برای اولین بار از عنوان « بهترین آلبوم» استفاده کنم؟

صفحه موسیقی : بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ یک روز قبل از سفر خود به آمریکا برای برگزاری تور کنسرت‌هایش، در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزییات این برنامه‌ها و آلبوم جدید، به سؤالات آنها نیز پاسخ داد.  بهادری در این نشست که عصر روز دوشنبه ۲۲ تیرماه در استودیو زنده‌یاد نیما وارسته برگزار شد، در […]

صفحه موسیقی : بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ یک روز قبل از سفر خود به آمریکا برای برگزاری تور کنسرت‌هایش، در جمع خبرنگاران ضمن تشریح جزییات این برنامه‌ها و آلبوم جدید، به سؤالات آنها نیز پاسخ داد.

 بهادری در این نشست که عصر روز دوشنبه ۲۲ تیرماه در استودیو زنده‌یاد نیما وارسته برگزار شد، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا در آلبوم جدید خود، یکی از قطعات مورد علاقه‌اش را حذف کرده است؟ گفت: این ملودی یکی از قطعاتی بود که ما با استفاده از یکی از دعاهای مهم، آن را با موسیقی تلفیق کردیم و فکر می‌کنیم که یکی از آثار خوب من در عرصه موسیقی بود اما دوستان دفتر موسیقی بنا به ملاحظاتی قبول نکردند. البته من می‌دانم چیزی که تازه اتفاق می‌افتد، مبنایی برای تصمیم‌گیری سریع نیست.

قطعه ای که دفتر موسیقی وزارت ارشاد آن را نپذیرفت

وی افزود: من با توجه به سابقه‌ای که در عرصه موسیقی‌های مذهبی دارم، این فضاها را به خوبی می‌شناسم. حتی طرفداران می‌دانند که یکسری کارهای آسمانی محرم را در ۱۰ سال پیش کار کردم که در ابتدای امر بازتاب‌های دوگانه‌ای داشت اما به هر حال جای خود را میان مردم پیدا کرد و آنها این قطعات را پذیرفتند. ضمن اینکه باید بگویم چنین ملودی‌هایی را که برگرفته از روایت‌ها و آیات‌ الهی باشد، بسیار دوست دارم و وقتی آنها را بخوانم، با جان و دل برای آنها تلاش می‌کنم. من اجرای خودم را دوست دارم و وقتی فکر می‌کنم یک دعا با موسیقی اجرا می‌شود، معنویت دعا را بر هم نمی‌زند چرا که من حد موضوع را می‌دانم و طوری وارد نمی‌شوم که به معنویت کار لطمه وارد شود.

بهادری بیان کرد: البته باید به این نکته اشاره کنم که در نسخه آخری که برای شورای موسیقی دفتر موسیقی فرستادیم، این قطعه وجود نداشت. ما قبل از ارسال این نسخه بود که رایزنی‌هایی را برای استفاده از این ملودی انجام دادیم اما دوستان گفتند که فعلا به صلاح نیست. البته آقای مرادخانی بعدها به ما گفت که این قطعه را به من بدهید تا من درباره صدور مجوز آن، بررسی‌های لازم را انجام دهم.

خانواده، مذهب، نوحه خوانی، محله سلسبیل

این خواننده موسیقی پاپ که سابق بر این، تجربه‌هایی را در عرصه نوحه‌خوانی و مداحی داشته است، در پاسخ به سؤالی مبنی بر دلایل حضور خود در چنین فضاهای مذهبی توضیح داد: ما بچه محله‌هایی هستیم که هنوز خودمان را برای آن محله‌ها می‌دانیم. البته باید بگویم در چنین فضاهایی از دو تا سه گروه از آدم‌ها شکل می‌گیرند. در خانواده‌ من نیز گرایشات مختلفی وجود داشت که در یک ترکیب‌بندی باعث به دنیا آمدن شخصیت بنیامین بهادری شد. ما یک خانواده سنتی هستیم اما از این سنت در جهت استفاده از شاخصه‌های رفتاری و اخلاقی پاک استفاده می‌کردیم. ما از مذهب چیزهای بامبنا را دریافت کردیم و به طور کلی بافت خانوادگی ما چند گذاره را پیش روی من قرار داد که یکی از آنها مذهب بود که خیلی هم آن را دوست داشتم.

وی افزود: من از همان دوران دبستان در فکر خواندن بودم و خاطرم هست که در مدرسه دائم تلاش می‌کردم که پشت میکروفن بروم و در مراسم صبحگاهی و یا برنامه‌های دیگر مدرسه، به عنوان خواننده حضور داشته باشم. در عین حال از همان کودکی مجالس روضه‌خوانی را نیز بسیار دوست داشتم، چون به اعتقاد من بی‌قید و شرط‌ترین موقعیت است که مردم به فضایی می‌پردازند که هیچ‌کس آنها را با قید و شرط در آن فضا قرار نداده است. من بعدها که به صورت جدی‌تر به موسیقی فکر کردم، ذائقه شعر نیز داشتم و در همین اثنا بود که با فرید احمدی آشنا شدم و با او به ترانه‌سرایی نیز پرداختم تا اینکه ماجرا به شکلی شد که برای چند مداح بزرگ که در حال حاضر نیز در مجالس روضه‌خوانی حضور دارند، کار کردم.

1766196

مردم برای حاج حسن خلج به اندازه بهرام رادان دست زدند

این خواننده پاپ در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: اما در اصلی‌ترین جایی که می‌توانم بگویم به صورت جدی در آن مداحی کردم، هیاتی در خیابان سلسبیل حد فاصل خیابان مرتضوی بود که این هیات فقط در دهه اول محرم تشکیل می‌شد و آدم‌های متفاوتی داشت که باعث شد من چند سالی را در این تکیه به خواندن مشغول شوم و فکر می‌کنم ۱۲ سال پیش آخرین باری بود که در آنجا خواندم. البته باید بگویم آن موقع برخی از آنها نمی‌فهمیدند که من چگونه با مویی بلند و یک شلوار جین، پشت میکروفن می‌روم و به نوحه‌خوانی مشغول می‌شوم اما به هر حال این سلیقه‌های مختلف آن مکان جغرافیایی بود که فضای خوبی را برای من فراهم کرد و با وجود تمام مشکلاتی که پیش‌رویم قرار گرفت، با تمام وجود من را جذب خود کرد. در همین دوران بود که حسن خلج به عنوان یک مرد بزرگوار که کاملاً در شرایط کاری مستقلی قرار داشت، همواره یاری‌رسان من بود. حتی در این دوران که من کنسرت برگزار می‌کردم، به کنسرت من می‌آمد و من وقتی او را در جمعیت به مردم معرفی می‌کردم، به اندازه بهرام رادان برای او دست می‌زدند؛ موضوعی که تقریباً در بقیه دوستان وجود نداشت و هر وقت هم به کنسرت من می‌آمدند، به قدری پنهانی این کار را می‌کردند که هیچ‌کس متوجه نمی‌شد.

بهادری تصریح کرد: در آن دوران حسن خلج تریبون‌های مهمی را به من داد و می‌توانم بگویم او در حق من بزرگواری زیادی کرد. البته بعد از انتشار آلبوم «۸۵»، خیلی‌ها تلاش کردند که از من خرج کنند اما من این فضا را به هیچ عنوان نمی‌پسندیدم، چرا که برای خودم کار می‌کردم. من حتی یک وقت‌هایی پیش حاج منصور ارضی در شاه‌ عبدالعظیم می‌روم. بماند که خیلی‌ها دلشان نمی‌خواهد این فضا باشد اما من باید بگویم که هیچ چیزی را به روی خود نمی‌بندم، شاید با خیلی از این افراد اختلاف‌نظر داشته باشم اما در میان آنها حضور پیدا می‌کنم که تجربه‌های بیشتری را به دست آوردم.

نسیم به زندگی من برکت داد

خواننده آلبوم «۹۴» در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ماجرای تصادف همسرش در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: من در شهریور سال ۹۲ شاهد یکی از تلخ‌ترین اتفاقات زندگی‌ام بودم که همه می‌دانند درگذشت همسرم (نسیم) در یک سانحه تصادف بود. حتی چند وقت بعد از درگذشت همسرم، نیما وارسته را از دست دادم که به نوعی در دنیای موسیقی دست راست من بود. پس به خودی خود می‌بینید که من در یک جنگ تمام عیار قرار گرفتم و در جانسوزترین شرایط، افرادی را از دست دادم که واقعا کار را برایم سخت کرد. حتی فضا به گونه‌ای بود که پدر نیما وارسته به هیچ عنوان اجازه نداد که ما کنسرت‌های خود را لغو کنیم اما این همین مسیری بود که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. کاری که برایمان اتفاق افتاد اما تلاش کردیم که در یک مسیر رو به جلو حرکت کنیم.

وی افزود: وقتی برای نسیم این اتفاق افتاد، خیلی‌ها به من گفتند که تو دیگر نخوان. همین افراد، آدم‌های نسبتاً روشنفکری بودند که برای خود دلایلی می‌آورند که واقعاً برایم قابل قبول نبود و به طور حتم اگر این حرف‌ها را گوش می‌دادم، اتفاق خوبی برای من نمی‌افتاد. گروه بنیامین موزیک در این سال وارد بدترین اتفاقات شد اما ما متوقف نشدیم. آنقدر هم سرمست نشدیم که از مهمانی‌های شبانه ما را بیرون بیاورند. ما داشتیم کاری را می‌کردیم که باید انجامش می‌دادیم، چرا که معتقدیم اتفاقات خوب و بد همیشه در کنار هم می‌افتد. همین موضوع به تصادف همسرم نیز ربط پیدا می‌کند که کاملاً به یک فضای شخصی بازمی‌گردد. اگر نسیم واقعا عشق بود، باید برای من برکت بیاورد. همین که توانسته توجهات را به خود جلب کند، من باید به وجه مثبت ماجرا فکر کنم، نه اینکه آن را در جهت اهداف منفی بکار ببرم. ما با همین روحیه کار کردیم و دنبال این بودیم که کار کنیم. ما تصمیم گرفتیم در این فضا فقط دنیای خوب را بنویسیم و بخوانیم، چرا که معتقدیم ممکن است هر اتفاقی بیفتد. اینکه چه اتفاقی می‌خواهد بیفتد، مهم نیست. مهم این است که در این فضا به یک آرامش برسیم و از برکات رفتن یک انسان به دنیای دیگر که تمام وجود من بود، استفاده‌ای مثبت کنیم.

اجازه دارم برای اولین بار از عنوان « بهترین آلبوم» استفاده کنم؟

بهادری در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره انتشار آلبوم جدید خود که با عنوان «۹۴» از روز چهارشنبه ۲۴ تیرماه روانه بازار موسیقی خواهد شد، توضیح داد: این بهترین آلبوم موسیقی من در طی سال‌های اخیر خواهد بود و من فکر می‌کنم این اولین بار است که از واژه «بهترین آلبوم» استفاده خواهم کرد و امیدوارم با یاری خداوند، این آلبوم بتواند با استقبال مردم نیز مواجه شود. چرا که تمام تلاش خود را انجام دادم تا یک اثر متنوع موسیقایی را به مردم تقدیم کنم.

این خواننده درباره حاشیه‌های پیش آمده برای صدور مجوز این آلبوم توسط شورای موسیقی که گفته می‌شود قبل از صدور مجوز این آلبوم اعلام کرد این آلبوم موسیقی فاقد صلاحیت‌های لازم است، توضیح داد: من به تمام دوستان شورای موسیقی احترام ویژه‌ای قائل هستم اما اینکه آنها اعلام می‌کنند که آلبوم من، سلیقه مردم نیست و فاقد ارزش‌های فرهنگی است، نمی‌توانم درک کنم چرا که در هیچ جای دنیا نمی‌توانیم صراحتاً بگوییم که یک جمعیت اندک، صلاحیت قضاوت درباره همه سلایق را دارند. البته خوشبختانه بعد از به وجود آمدن این حاشیه‌ها، با وساطت آقای مرادخانی و پیروز ارجمند، ماجرا ختم به خیر شد و مجوز من را صادر کردند. البته باید به این نکته هم اشاره کنم که امیدوارم شورای موسیقی دفتر موسیقی به شکلی باشد که ما اهالی موسیقی پاپ، نماینده‌ای هم در این شورا داشته باشیم.

1766206

در آمریکا کار سختی داریم

وی درباره کنسرت آمریکا نیز گفت: در شرایطی که موسیقی در کشور ما رسمیت چندانی ندارد، این اتفاق بسیار خوبی است که یک خواننده در یک کشوری که به نوعی مهد برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌های مختلف موسیقی است، کنسرت‌های زیادی را برگزار می‌کند. چرا که به عنوان نمونه محل اجرای ما در لس‌آنجلس چند صد متری با هالیوود فاصله‌ دارد و با همین نگاه تنوع‌گونه می‌توان به این فضا دست پیدا کرد که کار سختی را در آنجا داریم و باید کاری کنیم که با اجرای یک برنامه با کیفیت، نماینده شایسته‌ای برای کشورمان باشیم.

سلیم احمدی مدیر برنامه‌های بنیامین بهادری نیز در این نشست با اشاره به برگزاری تور کنسرت‌های آمریکا و کانادای این خواننده توضیح داد: از همان ابتدا که به عنوان مدیر برنامه‌های بنیامین مشغول فعالیت شدم، قرار بود که کنسرت‌های آمریکا اتفاق بیفتد. در این زمینه هم خیلی رفت و آمد کردیم تا کاری کنیم فضای این کنسرت‌ها متفاوت باشد. بنابراین نشستیم و با ارزیابی‌ها و جلسات طولانی که برگزار کردیم، فضا را برای برگزاری تورهای کنسرت در آمریکا و کانادا فراهم کردیم و فکر می‌کنم که تور کنسرتی به این گستردگی هنوز در کشورمان اتفاق نیفتاده است، چرا که پیش از این دوستان خوب ما محسن یگانه، احسان خواجه‌امیری و گروه موسیقی آریان این کار را در حد چند شهر انجام دادند اما گمان نمی‌کنم که تاکنون خواننده‌ای به این گستردگی در کشور آمریکا کنسرت برگزار کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی که انجام گرفته، متوجه شدیم که مردم استقبال بسیار خوبی از کنسرت‌های پیش‌روی بنیامین بهادری در آمریکا و کانادا به عمل آورده‌اند به طوری که امروز متوجه شدم ظرفیت فروش بلیت اولین کنسرت ما در سن‌خوزه پُر شده و دیگر جایی برای برگزاری کنسرت نیست. خوشبختانه فضا به گونه‌ای است که پیش‌بینی می‌کنیم کنسرت‌های دیگر آمریکا نیز به همین منوال پیش رود. این در حالی است که ما طی مدت حضور خود در کشور آمریکا در لس‌آنجلس، سن‌خوزه، اورنج‌کانتی، سیاتل، دالاس، فینیکس، نیویورک، واشنگتن دی‌سی، هیوستون، تورنتو و ونکوور برنامه‌های زنده خود را اجرا خواهیم کرد.

به نقل از خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه