رفتن به بالا
  • یکشنبه - 16 مهر 1402 - 10:46
  • کد خبر : ۱۷۵۸۸
  • چاپ خبر : اولین جشنواره ده نگی هورامان در سنندج برگزار شد

اولین جشنواره ده نگی هورامان در سنندج برگزار شد

اولین جشنواره ده نگی هورامان با حضور علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و شهردار سنندج و جمع کثیری از هورامی های ساکن شهر سنندج برگزار شد. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با حضور علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

اولین جشنواره ده نگی هورامان با حضور علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و شهردار سنندج و جمع کثیری از هورامی های ساکن شهر سنندج برگزار شد.
به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با حضور علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و سید انور رشیدی شهردار سنندج و هنرمندان عرصه های مختلف فرهنگی وهنری و جمع کثیری از هورامی های ساکن شهر سنندج اولین جشنواره ده نگی (صدای) هورامان برگزار شد.

در این مراسم شاد و متنوع علاوه بر اجرای موسیقی های مختص منطقه هورامان و هه لپه رکی و شعر خوانی، سخنرانانی در خصوص تاریخ و فرهنگ و هنر منطقه هورامان به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه خویش در این خصوص به سمع و نظر حاضرین در تالار فجر سنندج رساندند.

منطقه هورامان که بخش ها و شهرها و روستاهای آن در کشور های ایران و عراق واقع شده است از قدمت بسیار زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی وهنری برخوردار است، بخش بسیار زیادی از  جشنواره ده نگی هورامان که در محل تالار فروردین مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد به عرصه موسیقی و سیاچه مانه و هوره اختصاص داده شده بود و هنرمندان نامدار از جمله استاد شفیع  کیمنه ای به هنرنمایی در این حوزه پرداختند.

در این شب موسیقی و هنر علاوه بر اجرای موسیقی و شعر خوانی، نمایش خیابانی نیز با موضوع هورامان و زندگی این مردمان سخت کوش این منطقه اجرا شد.

پایان بخش این برنامه تجلیل و قدردانی از  هنرمندان و فعالان عرصه های مختلف منطقه هورامان و حمایت کنندگان از این برنامه بود.

 اولین-جشنواره-ده-نگی-هورامان-در-شهر-سنندج

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه