رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 12 اردیبهشت 1403 - 14:12
  • کد خبر : ۲۲۶۶۶
  • چاپ خبر : یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران

یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران

یادمان زنده‌یاد غلامحسین بنان به مناسبت زادروز این هنرمند فقید روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ با عنوان «طنین بال قو» و در قالب بیستمین شب موسیقی ارسباران برگزار می‌شود. به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، بیستمین شب موسیقی ارسباران ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این برنامه با عنوان «طنین […]

یادمان زنده‌یاد غلامحسین بنان به مناسبت زادروز این هنرمند فقید روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ با عنوان «طنین بال قو» و در قالب بیستمین شب موسیقی ارسباران برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، بیستمین شب موسیقی ارسباران ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

این برنامه با عنوان «طنین بال قو» به مناسبت زادروز زنده‌یاد غلامحسین بنان به یادمان این خواننده فقید موسیقی دستگاهی ایرانی اختصاص دارد.

در این برنامه که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی برگزار می‌شود، چندین اجرای موسیقی پیش‌بینی شده است و سخنرانان مراسم درباره ویژگی‌های آواز بنان نکاتی را بیان خواهند کرد.

غلامحسین بنان (زاده ۱۰ اردیبهشت ۱۲۹۰ و درگذشته ۸ اسفند ۱۳۶۴) خواننده موسیقی دستگاهی ایرانی بود. او از سال ۱۳۰۶ تا سال ۱۳۴۷ در زمینه موسیقی فعالیت داشت و عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بود. بنان را نخستین خواننده ایرانی آشنا با خط بین‌المللی موسیقی (نُت) دانسته‌اند. جنس صدای وی از نوع باریتون بود. ترانه‌هایی از جمله «بهار دلنشین»، «الهه ناز» و سرود «ای ایران» از آثار شناخته‌شده با صدای بنان هستند.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه