رفتن به بالا
  • یکشنبه - 26 فروردین 1403 - 14:05
  • کد خبر : ۲۲۳۷۸
  • چاپ خبر : منوچهر پناهی‌ نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت

منوچهر پناهی‌ نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی درگذشت

منوچهر پناهی‌ نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت. به گزارش خبر آوا و به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، استاد منوچهر پناهی نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی و یکی از اعضای صاحب نام موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری سرطان بامداد روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در ۸۲ سالگی […]

منوچهر پناهی‌ نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت.

به گزارش خبر آوا و به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، استاد منوچهر پناهی نژاد هنرمند پیشکسوت موسیقی و یکی از اعضای صاحب نام موسسه هنرمندان پیشکسوت پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری سرطان بامداد روز شنبه ۲۵ فروردین ماه در ۸۲ سالگی درگذشت.

پناهی نژاد تیرماه ۱۳۲۱ در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از سال ۱۳۹۱ به عضویت موسسه هنرمندان پیشکسوت درآمد.

موسیقی در خانواده او موروثی بود و سه نسل پیش از او نیز نوازندگی می‌کردند. اکنون فرزند او محمدرضا پناهی نژاد نیز نوازنده درام و سازهای کوبه‌ای در ارکستر سمفونیک است.

زنده یاد پناهی‌نژاد موسیقی را نزد پدرش آموخت و نخستین ساز او ویلن بود. سپس به سراغ درام و سازهای کوبه‌ای رفت. در ۹ سالگی نوازنده حرفه‌ای بود و برای نمایش‌های گوناگون موسیقی اجرا می‌کرد.

این استاد فقید موسیقی سال ۱۳۴۶ به وزارت فرهنگ وارد شد و با هنرمندانی همچون عباس خوشدل ، عماد رام و … همکاری داشت. از فعالیت های پناهی نژاد می‌توان به اجرا با ارکستر سمفونیک به رهبری نادر مشایخی در وین، برلین، لبنان و یونیسف اشاره کرد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه