رفتن به بالا
  • پنجشنبه - 23 فروردین 1403 - 15:41
  • کد خبر : ۲۲۳۴۴
  • چاپ خبر : میدیا فرج نژاد: ادامه سفرهای موسیقایی پروژه «تار و تاریخ»

میدیا فرج نژاد: ادامه سفرهای موسیقایی پروژه «تار و تاریخ»

پروژه «تار و تاریخ» میدیا فرج نژاد حدود ۲ سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران و انتشار این آثار در فضای مجازی آغاز کرده است. میدیا فرج نژاد در تازه‌ترین پست خود به بهانه انتشار تازه‌ترین نماهنگ این پروژه با نام «خیال منی» در قلعه کرشاهی […]

پروژه «تار و تاریخ» میدیا فرج نژاد حدود ۲ سال است که کار خود را با تمرکز بر ساخت قطعاتی برای بناهای تاریخی ایران و انتشار این آثار در فضای مجازی آغاز کرده است.

میدیا فرج نژاد در تازه‌ترین پست خود به بهانه انتشار تازه‌ترین نماهنگ این پروژه با نام «خیال منی» در قلعه کرشاهی نوشته است: این سرزمین پراست از بناهای عجیب و بدون مانند، با قصه‌های بسیار که شاید هیچ وقت فرصت دیدن این بناها را نداشته باشیم یا از وجودشان مطلع نشویم.

برای «تار و تاریخ» معرفی این گونه بناها همیشه یکی از اهداف بوده هرچند اگر مسیرهای دسترسی سخت و ناهموار باشند. از آران و بیدگل که به سمت کویر خارج بشوید بعد ازحدود ۲ ساعت و نیم رانندگی آفرود آن هم در صورتی که راهنما و بلد راه داشته باشید، به قلعه یا دژ کرشاهی خواهید رسید که به زعم من یکی از شگفت انگیزترین بناهای تاریخی ماست.

بنایی که پیشینگی شالوده اصلی اش به پیش از اسلام باز می‌گردد. دژی مستحکم با خندقی عمیق و پنج متری که دور تا دور آن کنده شده پایگاهی بوده است برای مبارزه با مغول. این دژ بارها مورد بازسازی و استفاده حاکمان، راهزنان و حتی شورشیان قرار گرفته است و آخرین آن بر می‌گردد به نایب حسین کاشی که در کاشان از او به عنوان رابین هودهم نام برده می‌شود. مردی که البته زندگی پرحاشیه ای داشت.

آنچه مسلم است قلعه کرشاهی به توپ بسته شد و هیچ گاه دوباره بازسازی نشد. محلی‌ها می‌گویند طی چند سال گذشته ۲ برج اصلی آن ریخته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه