رفتن به بالا
  • سه شنبه - 14 فروردین 1403 - 14:37
  • کد خبر : ۲۲۲۱۴
  • چاپ خبر : ذوالفقار بیتانه دوتارنواز پیشکسوت خراسان درگذشت

ذوالفقار بیتانه دوتارنواز پیشکسوت خراسان درگذشت

ذوالفقار بیتانه دوتارنواز پیشکسوت و مقام دان موسیقی خراسان به دلیل عوارض ناشی از سانحه تصادف درگذشت و اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد. ذوالفقار بیتانه آخرین گنجینه موسیقی مقامی خراسان دارفانی را وداع گفت. این هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی کشور طی روزهای گذشته به دلیل سانحه رانندگی از ناحیه سر مصدوم شده و […]

ذوالفقار بیتانه دوتارنواز پیشکسوت و مقام دان موسیقی خراسان به دلیل عوارض ناشی از سانحه تصادف درگذشت و اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

ذوالفقار بیتانه آخرین گنجینه موسیقی مقامی خراسان دارفانی را وداع گفت.

این هنرمند پیشکسوت موسیقی نواحی کشور طی روزهای گذشته به دلیل سانحه رانندگی از ناحیه سر مصدوم شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهر فردوس نگهداری می‌شد.

در نهایت تلاش برای بهبودی این هنرمند نتیجه نداد و اعضای بدن او امروز چهاردهم فروردین ماه با رضایت خانواده، به بیماران نیازمند اهدا شد.

گفتنی است مراسم خاکسپاری زنده یاد ذوالفقار بیتانه روز پنجشنبه شانزدهم فروردین ماه در بهشت اکبر شهرستان فرودس برگزار می‌شود.

زنده یاد ذوالفقار بیتانه زاده سال ۱۳۴۰ در شهر فردوس بود. او را از سازگران مهم منطقه می‌دانند که در ساخت نی لبک و دوتار بر اساس الگوی ابداعی خود تبحر داشته است. این هنرمند چندی پیش به عنوان گنجینه زنده بشری انتخاب شده یود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه