رفتن به بالا
  • سه شنبه - 14 فروردین 1403 - 14:41
  • کد خبر : ۲۲۲۱۷
  • چاپ خبر : دومین جشنواره سحری‌ خوانی و مناجات‌ خوانی ایرانیان برگزار می شود

دومین جشنواره سحری‌ خوانی و مناجات‌ خوانی ایرانیان برگزار می شود

دومین جشنواره سحری‌خوانی و مناجات‌خوانی ایرانیان با عنوان «ماهور» در قالب نشست‌های تخصصی، اجرای ساز و آواز و مناجات‌خوانی با حضور هنرمندان پیشکسوت همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود. به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محسن حسینی دبیر دومین جشنواره «ماهور» با اعلام این خبر اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری […]

دومین جشنواره سحری‌خوانی و مناجات‌خوانی ایرانیان با عنوان «ماهور» در قالب نشست‌های تخصصی، اجرای ساز و آواز و مناجات‌خوانی با حضور هنرمندان پیشکسوت همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید محسن حسینی دبیر دومین جشنواره «ماهور» با اعلام این خبر اظهار داشت: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری انجمن موسیقی ایران، مرکز موسیقی حوزه هنری، بنیاد رودکی و دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با ایام پر فیض ماه مبارک رمضان، دومین جشنواره «ماهور» را با برنامه‌هایی همچون شعرخوانی مناجات، نشست‌های تخصصی نقد و بررسی، اجرای ساز و آواز و مناجات‌خوانی پیشکسوتان عرصه موسیقی برگزار می‌کند.

وی، موسیقی رمضان را یکی از شاخه‌های شناخته‌شده موسیقی مذهبی دانست و افزود: از دیرباز، نیایش و مناجات‌خوانی یکی از پایه‌های اصلی فرهنگ موسیقایی ایرانیان در ماه مبارک رمضان بوده است و این هنر، ریشه در تاریخ و فرهنگ ایرانیان دارد. از این رو، جشنواره «ماهور» با هدف آشنایی و تقویت‌بخش مناجات‌خوانی در موسیقی مذهبی و آیینی ۱۸ تا ۲۰ فروردین ماه و با حضور اساتید و پیشکسوتان و علاقه‌مندان به این هنر مذهبی برگزار می‌شود.

حسینی درباره برنامه‌های این جشنواره گفت: روزهای شنبه و یکشنبه- ۱۸ و ۱۹ فروردین ماه- از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در سالن مهر حوزه هنری با هماهنگی مرکز موسیقی حوزه هنری، پدرام جوادزاده، مهدی امین فروغی و متین رضوان‌پور به بررسی آثار مناجات‌خوانی و اشعار آیینی می‌پردازند. همچنین محسن ایروانفر، سجاد شوشتری و پوریا عابدینی به اجرای قطعاتی از سحری‌خوانی می‌پردازند.

دبیر دومین جشنواره «ماهور» افزود: خوانش اشعار شعرای مطرح توسط شاعران آیینی، گفت و گوهای تخصصی در حوزه موسیقی آیینی و مناجات‌خوانی، اجرای قطعات متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و مناجات و سحری‌خوانی توسط گروه‌های موسیقی از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

دبیر دومین جشنواره «ماهور» افزود: همچنین آیین اختتامیه جشنواره، روز دوشنبه ۲۰ فروردین‌ ماه از ساعت ۱۶ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

حسینی درباره آیین اختتامیه جشنواره «ماهور» گفت: در این مراسم ضمن شعرخوانی شاعران آیینی، سخنرانی درباره مناجات‌خوانی و اجرای قطعه موسیقی شعر نظامی گنجوی با عنوان «قاف عشق» توسط ارکستر ۲۵ نفره گروه موسیقی «چامه» به آهنگسازی میلاد آقایی و رهبری محمدرضا میرصیافی، از یکی از پیشکسوتان مناجات‌خوانی نیز تجلیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه