رفتن به بالا
  • سه شنبه - 7 فروردین 1403 - 19:51
  • کد خبر : ۲۲۱۲۶
  • چاپ خبر : «امید جهان» در بوستان لاله، جنوبی یاد می‌داد

«امید جهان» در بوستان لاله، جنوبی یاد می‌داد

دوشنبه شب ششم فروردین و در شب میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، بوستان لاله تهران به مانند شب‌های گذشته از ماه مبارک در قالب جشن رمضان، میزبان کنسرت رایگان یکی از خوانندگان مطرح کشور بود؛ «امید جهان» و گروهش برای اقوام مختلف کشور خواندند و نواختند و این خواننده محبوب تلاش کرد به علاقه‌مندان […]

دوشنبه شب ششم فروردین و در شب میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، بوستان لاله تهران به مانند شب‌های گذشته از ماه مبارک در قالب جشن رمضان، میزبان کنسرت رایگان یکی از خوانندگان مطرح کشور بود؛ «امید جهان» و گروهش برای اقوام مختلف کشور خواندند و نواختند و این خواننده محبوب تلاش کرد به علاقه‌مندان خود جنوبی یاد دهد.

امید جهان دوشنبه شب ششم فروردین و در شب میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع)، میهمان جشن رمضان در بوستان لاله بود؛ او با اجرای تعدادی از کارهای خود، مخاطبان و علاقه‌مندانش را به شوق آورد.

امید جهان جزو خوانندگانی است که با انتخاب قطعات شاد و ریتمیک از اقوام و گویش‌های مختلف ایرانی توانسته است جایگاه خوبی را میان مخاطبان کسب کند.

قطعاتی همچون «بی‌قرارم»، «دلبر»، «وله وله وله وله‌ها»، «جومه نارنجی»، «سهلم سهیلو»، «یمبو سالا»، «هله یدانه» و «هییک» از کارهای معروفی است که امید جهان با لهجه‌های آذری، عربی، جنوبی آنها را بارها اجرا کرده و با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

امید جهان در کنسرت دوشنبه شب خود در بوستان لاله، حاضران را در ابتدای کنسرت خود میهمان قطعه «حالا برقرارم» کرد.

وُل وُلک( Vol Volek) یا همان «وله وله وله وله ها»، یکی از معروف‌ترین اجراهای امید جهان است که اگر چه در میانه اجراهای خود آن را خواند اما زمینه‌ای شد تا با استقبال تماشاچی‌ها برخی اصطلاحات جنوبی و عربی مرسوم در میان اهالی جنوب کشورمان را نیز به آنها بیاموزد.

می‌خوام به شما جنوبی یاد بدم

امید جهان به علاقه‌مندان خود گفت: امشب می‌خواهم به شما جنوبی یاد بدهم.

او در پاسخ به یکی از حاضران که معنای ول ولک را پرسید گفت: وُل وُلِ از «وُلک» آمده و جنوبی است. وُلک در گویش آبادانی به منظور خطاب قرار دادن فردی( معمولا مذکر ) استفاده می‌شود.

امید جهان در ادامه اجراهای خود «سهلم سهیلو» را اجرا کرد و از حاضران خواست با او همخوانی و این اصطلاح عربی جنوبی را تکرار کنند.

او در بیان معنای سهلم سهیلو گفت:سهلم سهیلو همان «اهلا و سهلا» است و وقتی داماد، عروس را به خانه می‌برد آن را می‌گویند.

نوازندگی هنرمند لبنانی در صحنه

این خواننده جنوبی یک میهمان لبنانی به نام «حمزه بن عباس» را هم به صحنه دعوت کرد که برای حاضران به سبک لبنانی دف زد.

به درخواست تماشاچی‌ها، ترانه‌هایی از جمله ترانه ترکی «آی آمان»، ترانه کردی «برزی برزی»، «شلوار پلنگی» خطه مازندران و «رعنا» گیلان توسط تیم کنسرت امید جهان و به خوانندگی یکی از اعضای گروه اجرا و خوانده شد که استقبال پرشکوه اقوام مختلف حاضر را به دنبال داشت.

جهان در حین اجرای ترانه «رعنا» به آقایان حاضر در پیرامون استیج اصلی پارک لاله گفت: آقایون بگید، نترسید.

مزاح امید جهان با یک تماشاچی

این خواننده خطاب به یکی از تماشاچی‌ها به مزاح، گفت: به گونه‌ای نگاهم می‌کند که انگار باعث و بانی تمام مشکلاتش مونوم(در گویش جنوبی به معنای من هستم).

امید جهان در پاسخ به یکی از حاضران که گویی علاقه‌مند بود اجراهای بیشتری از او ببیند و بشنود گفت: «وایستید می‌خونم، هنوز برنامه اجرا نشده است.»

سه‌شنبه زنجان اجرا دارم
این خواننده به یکی از حاضران خطاب کرد و از او درباره شهرش که زنجان بود پرسید و گفت: من فردا(سه‌شنبه) زنجان هستم. آنجا اجرا دارم.

قطعه «جمال جمالو» قطعه‌ پایانی دیگری بود که امید جهان آن را برای حاضران اجرا کرد و با استقبال خیلی خوب مخاطبان مواجه شد.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه