رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 29 آذر 1402 - 15:10
  • کد خبر : ۱۹۹۹۳
  • چاپ خبر : شخصیت ابوالحسن صبا در رادیو صبا بررسی می شود

شخصیت ابوالحسن صبا در رادیو صبا بررسی می شود

رادیو صبا در برنامه مستند ماجرا به بررسی شخصیت سیاسی ابوالحسن صبا استاد برجسته موسیقی ایرانی می‌پردازد. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ابوالحسن صبا، استاد برجسته موسیقی ایرانی، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ سرشناس ایرانی بود. او از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی ایران در هفتاد سال گذشته‌ است. رادیو صبا روز چهارشنبه […]

رادیو صبا در برنامه مستند ماجرا به بررسی شخصیت سیاسی ابوالحسن صبا استاد برجسته موسیقی ایرانی می‌پردازد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، ابوالحسن صبا، استاد برجسته موسیقی ایرانی، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ سرشناس ایرانی بود. او از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی ایران در هفتاد سال گذشته‌ است. رادیو صبا روز چهارشنبه ۲۹ آذر به مناسبت سالروز درگذشت وی مستند ماجرا را راهی آنتن می‌کند.

«ماجرا» عنوان یکی از برنامه‌های رادیو صبا است که در قالب مستند گزارشی به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجراهای معروف می‌پردازد. این برنامه با شعار پیش از باور جستجو کنیم، به بررسی دلایل شهرت و محبوبیت فرهیختگان و برزگان ایران زمین می‌پردازد.

ماجرا در این قسمت در جستجوی وجه سیاسی آثار و شخصیت استاد ابوالحسن صبا پخش می‌شود.

انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه بیان کرد: در این قسمت ماجرا به دنبال وجه سیاسی شخصیت ابوالحسن صبا به این موضوع می‌پردازیم که «آیا ابوالحسین صبا به جز سرودن سرود ۳۰ تیر فعالیت سیاسی دیگری داشته است؟» با وجود این که همیشه به شاگردان و هنرجویان خود سفارس می‌کرد که از سیاست فاصله بگیرد.

وی افرود: مستندات نشان می دهد که ابولحسن صبا همیشه در سیاست گذاری دنیای هنر انتقاداتی داشته و این انتقادات از رادیو تهران وقت هم پخش شده که نسبت به پخش موسیقی‌های سطح پایین از رادیو انتقاد کرده و گفته است که نباید گوش مردم را به شنیدن موسیقی‌های سطح پایین عادت داد.

شمس اللهی در ادامه گفت: در همین راستا به گفتگو با میرعلیرضا علی نقی می‌پردازیم که پژوهشگر تاریخ معاصر موسیقی است و صحبت های وی را درباره شخصیت سیاسی این استاد برجسته موسیقی ایرانی می‌شنویم.

مستند «ماجرا» روز چهارشنبه ۲۹ آذر ساعت ۱۰:۳۰ به تهیه کنندگی انسیه شمس اللهی و گزارشگری زهرا محسن زاده تقدیم مخاطبان می‌شود.

اخبار مرتبط:

معرفی موسیقی خیابانی با «مزقونچی» رادیو صبا

عظیمی نژاد رادیو صبا را کوک می کند

از رادیو صبا، شنونده موسیقی فیلم های دفاع مقدس باشید

روایتی متفاوت از موسیقی «روز واقعه» در رادیو صبا

«کوچک جنگلی» در «پیش پرده» رادیو صبا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه