رفتن به بالا
  • سه شنبه - 21 آذر 1402 - 09:44
  • کد خبر : ۱۹۷۶۷
  • چاپ خبر : کنسرت ارکستر هنرستان موسیقی برگزار می شود

کنسرت ارکستر هنرستان موسیقی برگزار می شود

ارکستر هنرستان موسیقی پسران در دو بخش بادی ـ چوبی و بادی ـ برنجی روی صحنه خواهد رفت و این در حالی است که حمایت‌های بادی‌نواز پیشکسوت یعنی جاوید مجلسی را نیز در کنار خود خواهند داشت. کیوان جولایی نوازنده ترومبون و مدرس هنرستان موسیقی پسران از برگزاری کنسرت ارکستر هنرستان موسیقی در کنار تعدادی […]

ارکستر هنرستان موسیقی پسران در دو بخش بادی ـ چوبی و بادی ـ برنجی روی صحنه خواهد رفت و این در حالی است که حمایت‌های بادی‌نواز پیشکسوت یعنی جاوید مجلسی را نیز در کنار خود خواهند داشت.

کیوان جولایی نوازنده ترومبون و مدرس هنرستان موسیقی پسران از برگزاری کنسرت ارکستر هنرستان موسیقی در کنار تعدادی از نوازندگان ارکسترهای سمفونیک تهران و ملی خبر داد و گفت: اجرای ارکستر بادی در دو بخش آنسامبل بادی برنجی و چوبی روی صحنه می‌رود که به همراه گروه کوبه‌ای آثاری را اجرا می‌کنند. در بخش برنجی آثار جز، لاتین و سویینگ اجرا می‌شود و در بخش چوبی هم قطعات کلاسیک و موسیقی فیلم به صحنه خواهد رفت.

او ادامه داد: تمرین کنسرت ما از تابستان شروع شده که ابتدا گروه برنجی‌ کار خود را آغاز کردند و سپس چوبی‌ها اضافه شدند. در این فکر بودیم که قطعه‌های جدیدی را اجرا کنیم که قبلاً توسط ارکسترهای بادی اجرا نشده است، به همین جهت به همراه استاد جاوید مجلسی که یکی از قدیمی‌ترین نوازندگان ساز بادی برنجی است، بعضی از قطعات رپرتوار را تنظیم کردیم.

این هنرمند درباره ماجرای برگزاری این کنسرت گفت: من در هنرستان موسیقی تدریس می‌کنم و مدتی است که به همراه استاد مجلسی، تصمیم به برگزاری این کنسرت داشتیم اما تصمیم ما به برگزاری این کنسرت با شیوع ویروس کرونا مصادف شد. به همین جهت اکنون که از آن برهه فاصله گرفته‌ایم، کنسرت ارکستر بادی را ۱۱ دی‌ماه ساعت ۱۹ در تالار رودکی برگزار می‌کنیم.

از جولایی درباره ادامه‌دار بودن این دست از کنسرت‌ها سوال کردیم که پاسخ داد: این کنسرت‌ها قرار است ادامه‌دار باشند و هر بار با رپرتواری جدید برگزار خواهد شد. همین‌طور قرار است کارهایی را ارائه دهیم که قبلا کمتر در آنسامبل‌ها و ارکسترهای بادی اتفاق افتاده است. باوجود اینکه از سیکل هنرستان پیروی می‌کنیم اما می‌خواهیم اتفاقات جدیدی را رقم بزنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:

قطعاتی از حسین علیزاده توسط ارکستر هنرستان دختران اجرا می‌شود .

شان سرو ایرانی به برگزیدگان رسید

وقتی «مقام‌ها»، «نت‌ها» و «ملودی‌ها» سوگ سکوت برگزار می‌کنند

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه