رفتن به بالا
  • سه شنبه - 21 شهریور 1402 - 13:48
  • کد خبر : ۱۷۱۸۹
  • چاپ خبر : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای «سوگ شفق» نشست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای «سوگ شفق» نشست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای«سوگ شفق» نشست. به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران به تماشای ویژه برنامه موسیقایی «سوگ شفق» نشست. محمدمهدی اسماعیلی عنوان کرد: «سوگ […]

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تماشای«سوگ شفق» نشست.

به گزارش خبرآوا و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران به تماشای ویژه برنامه موسیقایی «سوگ شفق» نشست.

محمدمهدی اسماعیلی عنوان کرد: «سوگ شفق» کار بسیار فاخر و ارزشمندی است که اجرا شد و در این برنامه، ارکستر بسیار هماهنگ و در سطح بسیار عالی ظاهر شد. خوانندگان نیز اجرای بسیار خوبی به تماشا گذاشتند. انتخاب اشعار نیز فوق العاده و هوشمندانه بود و این نگاه برگرفته از ایده آهنگساز اثر بوده است که توانسته اشعار قدیمی را در کنار اشعار جدید قرار دهد و این تلفیق موجب شده اثر موسیقایی بسیار بدیع و کم نظیری شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بر این اساس اجرای «سوگ شفق» بیانگر نویدی تازه در این حوزه است و با حضور این چهره های تحول آفرین، اتفاقات مبارکی در حوزه موسیقی شاهد خواهیم بود.

اسماعیلی گفت: «مجموعه کار «سوگ شفق» به مناسبت اربعین حسینی بوده است و بیانگر همراهی جامعه موسیقایی کشورمان با تحولات جامعه و نبض فرهنگی جامعه و عمق ایمانی دینی جامعه است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در مراسم اربعین امسال نزدیک به ۷۰ درصد مردم، مشتاق زیارت اربعین بودند. بنابراین وقتی اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران، عزادار حادثه کربلا و مصیبت عاشورا هستند، همراهی جامعه هنری با این تراز بالا، بسیار جای امیدواری دارد.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری اجرای این موسیقی درباره هدف از تولید و محتوای بیشتر در زمینه کارهای آیینی از سوی هنرمندان و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به معاونت هنری تاکید کردیم برنامه ویژه ای برای تقویت این موضوع در نظر گیرند. اهالی هنر بخش مهمی از جامعه تاثیرگذار ما هستند و در تولید کارهای متناسب با ایام مختلف خوش ذوق عمل می کنند.

اسماعیلی ادامه داد: ما نیز باید بسترهای لازم را در حمایت از کار این عزیزان فراهم کنیم و قطعا با این دیدگاه اتفاق مبارکی رخ  خواهد داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: امسال، سال بی نظیری در حوزه هنرهای آیینی بود که پشت سر گذاشتیم. در همین ایام برنامه های مختلف موسیقایی در تالار وحدت، تالار رودکی و همچنین مجموعه برج میلاد با اجرای سبک های مختلفی از موسیقی آیینی برگزارشد و این نشان از شور و عشق و علاقه هنرمندان عزیز ما نسبت به مسائل مذهبی است.

اسماعیلی به اجرای کارهای آیینی در بخش موسیقی شادیانه نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه شادیانه ها و آیین های سور و شادی باید کارهایی تولید شود و یکی از برنامه های مهم با همین نگاه و در این زمینه تقویت موسیقی مقامی و محلی است.

«سوگ شفق» با همراهی ارکستر بزرگ متشکل از نوازندگان به رهبری عرفان وکیلی و خوانندگان کُر به رهبری سرژیک میرزائیان با خوانندگی مجتبی عسگری (امام حسین (ع))، هادی فیض‌آبادی (حضرت عباس (ع))، سیدمحسن حسینی (جناب حُر)، امیرحسین سمیعی (عمربن سعد)، محمدرضا صفی (شمر) و ستار روزبه (ابلیس) به آهنگسازی میلاد آقایی بود.

اجرای مناسبتی مذهبی «سوگ شفق» به تهیه‌کنندگی انجمن موسیقی ایران و با مشارکت برج میلاد به مناسبت اربعین حسینی (ع) در برج میلاد تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط:

نادر مشایخی به تماشای «سوگ شفق» نشست

«سوگ شفق» ادای دین اهالی موسیقی به فرهنگ دینی و اعتقادی است

غوغای سازها برای روایت «سوگ شفق»

«سوگ شفق» به مناسبت اربعین حسینی روی صحنه می‌ رود

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه