رفتن به بالا
  • یکشنبه - 12 شهریور 1402 - 13:14
  • کد خبر : ۱۷۰۶۴
  • چاپ خبر : تشکیل کمیته پیگیری وضعیت نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران

تشکیل کمیته پیگیری وضعیت نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران

براساس دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره پیگیری مطالبات صنفی چند تن از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، امروز کمیته پیگیری در این خصوص تشکیل شد. مهدی سالم مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اعلام این خبر گفت: این دستور با عنایت به توجه خاص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر رفع مشکلات صنفی اصحاب […]

براساس دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره پیگیری مطالبات صنفی چند تن از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، امروز کمیته پیگیری در این خصوص تشکیل شد.

مهدی سالم مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با اعلام این خبر گفت: این دستور با عنایت به توجه خاص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر رفع مشکلات صنفی اصحاب فرهنگ و هنر در حوزه های مختلف صادر شده است. بر همین اساس نخستین جلسه کمیته پیگیری دستور وزیر امروز برگزار شد.

به گفته سالم، متقاضیان برگشت به ارکستر سمفونیک تهران، به شورای فنی بنیاد رودکی معرفی می شوند و این شورا با قید فوریت، ظرف ده روز آینده نسبت به بررسی درخواست ها اقدام می کند و نتیجه به ایشان اعلام خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از این دستور تاکید ویژه ای بر تامین مطالبات صنفی همه هنرمندان و به ویژه اعضای ارکستر سمفونیک تهران داشته است ابراز کرد: ارکستر سمفونیک تهران به عنوان یکی از مهمترین مجموعه های فعال موسیقی کشور نقش مهمی در تولید و اجرای موسیقی فاخر در سطح ملی و بین المللی دارد. بنابراین بنیاد رودکی در جهت اعتلای این ارکستر از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

دستور وزیر برای بازگشت نوازندگان اخراجی ارکستر سمفونیک

«ارکستر سازهای ایرانی جوانان ایران» نوازنده جذب می کند

چرا برخی نوازنده‌ها به رهبر ارکستر نگاه نمی‌کنند؟

دستور پیگیری ویژه وزیر فرهنگ برای توهین به هنرمندان موسیقی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه