رفتن به بالا
  • شنبه - 4 شهریور 1402 - 15:07
  • کد خبر : ۱۶۹۰۵
  • چاپ خبر : تمدید مهلت ارسال آثار به هشتمین دوره فستیوال رقابتی «پیانو کلارا»

تمدید مهلت ارسال آثار به هشتمین دوره فستیوال رقابتی «پیانو کلارا»

خانه موسیقی ایران هشتمین دوره فستیوال رقابتی «پیانو کلارا» را بعد از ۴ سال وقفه و در پنج رده سنی برگزار می کند. به گزارش خبرآوا و به نقل از خانه موسیقی ایران، هشتمین دوره فستیوال رقابتی پیانو کلارا بعد از ۴ سال وقفه و در پنج رده سنی به همت خانه موسیقی ایران، پروفسور کلارا […]

خانه موسیقی ایران هشتمین دوره فستیوال رقابتی «پیانو کلارا» را بعد از ۴ سال وقفه و در پنج رده سنی برگزار می کند.

به گزارش خبرآوا و به نقل از خانه موسیقی ایران، هشتمین دوره فستیوال رقابتی پیانو کلارا بعد از ۴ سال وقفه و در پنج رده سنی به همت خانه موسیقی ایران، پروفسور کلارا بوکوچاوا و با همکاری شرکت طنین دنیای مهر در قالب پنج گروه سنی و با حضور هیئت داوران برگزار می شود. مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد تا ۲۰ شهریور ماه تمدید شد.

متن فراخوان این فستیوال به شرح زیر است:

جشنواره رقابتی نوازندگی پیانو کلارا (دوره هشتم) با هدف کشف و شناسایی استعدادهای درخشان هنری، پرورش و معرفی ایشان به جامعه هنری، ایجاد بستر مناسب برای فعالیتهای حرفه‌ای نوازندگان جوان، حمایت مادی و معنوی از برگزیدگان و هنرمندان مستعد و جوان در شهریور و مهر ۱۴۰۲ به دبیری رضا مریوند برگزار می گردد.

این رویداد به همت خانه موسیقی ایران، پروفسور کلارا بوکوچاوا و با همکاری شرکت طنین دنیای مهر در قالب پنج گروه سنی با حضور هیات داوران اجرا می شود.

علاقمندان جهت شرکت در جشنواره لازم است ضمن تکمیل فرم مربوطه و ارسال مدارک مورد نیاز، رپرتوار مشخص شده برای هر گروه سنی (هر قطعه به صورت یکپارچه و بدون تدوین) ضبط و در موعد مقرر حداکثر تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ از طریق فرستادن اثر در قالب سی دی به آدرس خیابان فاطمی غربی، نبش جمالزاده شمالی پلاک ۲۷۰ خانه موسیقی ایران به دبیرخانۀ جشنواره ارسال نمایند.

پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی در مرحله مقدماتی، هیأت محترم داوران، اجراهایی که استاندارد لازم برای راهیابی به مرحله دوم داشته باشند را انتخاب و از ایشان جهت اجرای حضوری در مقابل هیات داوران دعوت به عمل خواهد آمد. نفرات برگزیده مرحله دوم به منظور شرکت در فینال جشنواره (مرحله سوم) در گروه های سنی مختلف معرفی و پس از اجرا، برگزیدگان هر گروه سنی معرفی می گردد.

گروه سنی جشنواره:

الف ( ۶ تا ۹ سال )

ب (۹ تا ۱۳ سال)

ج (۱۳ تا ۱۶ سال)

د (۱۶ تا ۱۹ سال)

ه ( ۱۹ تا ۲۴ سال)

نکته: اگر تعداد متقاضیان در هر بخش یا گروه سنی به حد نصاب لازم نرسد، آن بخش یا گروه سنی به صورت رقابتی برگزار نخواهد شد.

زمان برگزاری جشنواره:

  • مرحله اول (ارسال آثار ویدئویی) حداکثر ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
  • مرحله دوم (اجرای حضوری در مقابل هیات داوران) ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
  • مرحله سوم (کنسرت پایانی و معرفی برگزیدگان) ۲۱ مهر ۱۴۰۲

قطعات مشخص شده برای هر گروه سنی:

  • گروه الف: دو یا سه قطعه از یکی از دوره های موسیقی کلاسیک (باروک، کلاسیک، رمانتیک، مدرن) به انتخاب شرکت کننده
  • گروه ب: سه قطعه از قطعات زیر:
    پرلود کوچک باخ، انوانسیون ۲و۳ صدایی باخ، چند قسمت از سوییت باخ فرانسه ۲. سونات یا سوناتینا کلاسیک از موتزارت،هایدن و بتهوون  قسمت ۱ یا ۳ (قسمت تند) ۳. قطعه رمانتیک یا مدرن (قرن ۲۰)
  • گروه ج: سه قطعه از قطعات زیر:
    انوانسیون باخ ، پرلود فوگ باخ،پارتیتا (حداقل دو قسمت )، چند قسمت از سوییت باخ فرانسه و انگلیسی ۲. سونات کلاسیک از موتزارت،هایدن و بتهوون قسمت اول یا سوم (قسمت تند) ۳. قطعه رمانتیک یا مدرن (قرن ۲۰)
  • گروه د: سه قطعه از قطعات زیر:
    پرلود فوگ باخ، حداقل چند قسمت از سوییت باخ فرانسه و انگلیسی ،پارتیتا حداقل ۲ قسمت ۲. سونات کلاسیک از موتزارت،هایدن و بتهوون قسمت ۱ یا ۳ (قسمت تند) ۳. قطعه رمانتیک یا مدرن (قرن ۲۰)
  • گروه ه: سه قطعه از قطعات زیر:
    پرلود فوگ باخ، حداقل چند قسمت از سوییت باخ فرانسه و انگلیسی ،پارتیتا حداقل ۲ قسمت ۲. سونات کلاسیک از موتزارت،هایدن و بتهوون  قسمت ۱ یا ۳ (قسمت تند) ۳. قطعه رمانتیک یا مدرن (قرن ۲۰)

جوایز برگزیدگان:  لوح به همراه تندیس و جوایز نقدی

نکات مهم:

  1. مهلت پذیرش آثار در مرحلۀ مقدماتی حداکثر تا تاریخ ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ می باشد و به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.
  2. مبلغ ثبت نام :  هزینه شرکت در جشنواره رایگان می‌باشد.
  3. هرگونه اخبار و اطلاع رسانی تکمیلی در خصوص جشنواره از طریق روابط عمومی خانه موسیقی ایران و سایت خانه موسیقی اعلام خواهد شد
  4. در ضبط ویدئو های ارسالی رعایت حجاب اسلامی ضروری می باشد.
  5. مشخصات فایل های ارسالی:
  • فرم مشخصات به صورت PDF تا ۵ مگابایت
  • فیلم اجرای قطعات به صورت MP4 هر ویدئو تا ۴۰ مگابایت
  • تصویر کارت ملی به صورت JPG تا ۵۰۰ کیلوبایت
  1. درصورتیکه ویدئو ارسالی با مشخصات ذکر شده در فراخوان همخوانی نداشته باشد، اثر از مرحله مسابقه حذف و مسئولیت این امر به عهده شرکت کننده است.
  2. آثار ارسالی میبایست به منظور شرکت در این جشنواره ضبط شده باشد و دبیرخانه از بررسی آثاری که از پیش ضبط شده و یا در قالب کنسرت اجرا شده باشند ممانعت خواهد نمود.
  3. لطفا در ویدئو ارسالی از هرگونه توضیح و صحبت پرهیز شود و فقط از نوازندگی، فایل تهیه شود.
  4. در ضبط ویدئو دقت شود کادر تصویر به گونه ای باشد که دست نوازنده ، کلاویه و پدال مشخص باشد.تصویر واضح و به صورت افقی باشد.
  5. آثار صرفا در قالب سی دی به دبیرخانه ارسال شود (پست شود) و دبیرخانه از پذیرش آثار در قالب های دیگر مانند فلش و.. معذور است. همچنین داخل بسته پستی کپی شناسنامه و بر روی سی دی مشخصات کامل درج شود.

اخبار مرتبط:

فستیوال موسیقی نواحی «آینه‌دار» دیگر برگزار نمی‌شود

اعلام نتایج بخش دانشجویی فستیوال موسیقی الکترونیک تهران

فستیوال بین‌المللی موسیقی الکترونیک تهران دو فراخوان منتشر کرد

سه خواننده روی یک صحنه/ فستیوال کنسرت های اکسیر نوین

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه