رفتن به بالا
  • شنبه - 4 شهریور 1402 - 14:38
  • کد خبر : ۱۶۸۹۲
  • چاپ خبر : برگزاری جشنواره ملی موسیقی اقوام ایرانی در سنندج، شهر خلاق موسیقی

برگزاری جشنواره ملی موسیقی اقوام ایرانی در سنندج، شهر خلاق موسیقی

استاندار کردستان گفت: برگزاری جشنواره ملی موسیقی اقوام ایرانی در سنندج، شهر خلاق موسیقی، فرصتی طلایی برای شناخت و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان است. اسماعیل زارعی کوشا در جلسه‌ای با ستاد اجرایی اولین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی به تشریح و تبادل نظر در زمینه چگونگی برگزاری این جشنواره ملی پرداخت و در ارتباط با […]

استاندار کردستان گفت: برگزاری جشنواره ملی موسیقی اقوام ایرانی در سنندج، شهر خلاق موسیقی، فرصتی طلایی برای شناخت و معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان است.

اسماعیل زارعی کوشا در جلسه‌ای با ستاد اجرایی اولین جشنواره موسیقی اقوام ایرانی به تشریح و تبادل نظر در زمینه چگونگی برگزاری این جشنواره ملی پرداخت و در ارتباط با برگزاری هرچه بهتر این رویداد فرهنگی مواردی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه در حوزه موسیقی و ایجاد نشاط اجتماعی نیازمند برنامه های متعدد هستیم، ادامه داد: با توجه به اینکه سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی معرفی شده است. باید علاوه بر ظرفیت‌هایی که جزو مزیت‌های فرهنگی استان است به پتانسیلی که در بستر این جشنواره ملی فراهم می‌شود توجه داشته باشیم.

استاندار کردستان گفت: برگزاری جشنواره موسیقی اقوام از لحاظ محتوایی در اختیار سازمان صدا و سیما در کردستان و دفتر موسیقی است. اما هنرمندان و جامعه هنری اگر در این زمینه ایده و پیشنهادی داشته باشند باید با تعامل از طریق حوزه هنری نظرات خود را بیان کنند.

به گفته زارعی کوشا، باید مرجعیت موسیقی اقوام، موسیقی محلی و فولکلور را در استان کردستان و در شهر سنندج تثبیت کنیم تا بتوانیم هر سال این برنامه را در تقویم برنامه‌های فرهنگی لحاظ کنیم و به ظرفیت ماندگاری برای استان تبدیل شود.

وی با اشاره به بخش اجرایی این جشنواره افزود: ما در حوزه اجرا، رویداد مذکور را ابزاری برای نیل به اهدافی بالاتر از جشنواره می‌دانیم. بنابراین فاکتورهایی چون نشاط اجتماعی و معرفی استان در سطح ملی و فراملی، از جمله آن اهداف است.

استاندار کردستان گفت: هنرمندان و مهمانانی از ۱۸ استان با قومیت‌های مختلفی برای حضور در این جشنواره به کردستان سفر می‌کنند. لذا این رویداد فرهنگی فرصتی طلایی برای معرفی استان در حوزه گردشگری است.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه امروزه گردشگری به عنوان صنعت مهم در راستای رشد اشتغال، درآمد و بهبود وضعیت اقتصادی ملل شناخته شده است، اضافه کرد: باید از هر فرصتی برای معرفی پتانسیل‌های استان استفاده کنیم تا دستاوردهای خوبی در زمینه فرهنگی، گردشگری و فرهنگی حاصل شود.

کردستان مهر ماه امسال میزبان جشنواره ملی موسیقی اقوام است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

برگزاری اولین جشنواره موسیقی محلی در سنندج

برگزاری جشن ملی نوروزگاه در سنندج

اختتامیه جشنواره موسیقی خانقاهی در سنندج

یادواره سیدبهاء الدین شمس قریشی در سنندج

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه