رفتن به بالا
  • یکشنبه - 22 مرداد 1402 - 15:15
  • کد خبر : ۱۶۷۱۱
  • چاپ خبر : علی قمصری با «تار ایرانی» در دریاچه ارومیه نواخت

علی قمصری با «تار ایرانی» در دریاچه ارومیه نواخت

علی قمصری (نوازنده و آهنگساز نوگرا) در جدیدترین گام خود در مسیر پروژه «تار ایرانی» به ارومیه سفر کرد. علی قمصری برای ضبط تازه‌ترین اجرای خود برای به دریاچه ارومیه رفته و ملودی آذربایجانی «سویله سویله» را با تار خود اجرا کرده است. او پیش از این در تار ایرانی سیزدهم نیز به این دریاچه […]

علی قمصری (نوازنده و آهنگساز نوگرا) در جدیدترین گام خود در مسیر پروژه «تار ایرانی» به ارومیه سفر کرد.

علی قمصری برای ضبط تازه‌ترین اجرای خود برای به دریاچه ارومیه رفته و ملودی آذربایجانی «سویله سویله» را با تار خود اجرا کرده است. او پیش از این در تار ایرانی سیزدهم نیز به این دریاچه سفر کرده و نواخته بود.

قمصری حالا درباره اجرای جدیدش یعنی تار ایران ۱۰۷ نوشته است: «قلب دریاچه ارومیه،‌ بزرگ‌ترین دریاچه شور خاورمیانه خشک شد. قسمت تلخ سفرهای تار ایرانی این است که در یک برهه شکوه و طراوت نقطه‌ای از ایران را نشان می‌دهد و پس از یک سال باید مرگش را به سوگ بنشیند. در تار ایرانی ۱۳ در کنار آب دریاچه با شادی از بیگچه‌خوانی نواختم و امروز در تار ایرانی ۱۰۷ غم فقدان آب را به ملودی‌های آذربایجانی آمیختم.»

این هنرمند همچنین نوشته است: «دلیل حضور دوباره‌ام در این موقعیت جغرافیایی این است که تار ایرانی از ایستگاه‌ها گذر نمی‌کند. حضور در هر شهر ایران مسئولیت و دغدغه‌ای تازه برای من می‌آفریند. به رسم ادب و احترام و برای همدردی با مردم ترجیح دادم دوباره در کنار دریاچه ارومیه بنوازم. از ملودی‌های آشنا و غمگین که مردم این خطه با آنها مانوسند و گوش همه ایرانیان نیز با آنها آشناست. «زهره» سازی خوش نمی‌سازد مگر عودش بسوخت… کس ندارد ذوق مستی، می‌گساران را چه شد!»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط:

کنسرت مشترک سهراب پورناظری و علی قمصری برگزار می‌شود

علی قمصری در کاشان اجرا کرد

«بیدار شو» اثر جدید همایون شجریان و علی قمصری+صوت

گلایه‌ «علی قمصری» از بی‌مهری میراث فرهنگی

تار ایرانی قمصری در کنار رود ارس شنیدنی شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه