رفتن به بالا
  • یکشنبه - 17 اردیبهشت 1402 - 13:53
  • کد خبر : ۱۵۱۱۹
  • چاپ خبر : اجرای ارکستر ملی برای گرامیداشت روز هلال احمر

اجرای ارکستر ملی برای گرامیداشت روز هلال احمر

دومین اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران به مناسبت روز جهانی هلال احمر با رهبری همایون رحیمیان در تالار وحدت برگزار شد. دومین اجرای ویژه ارکستر موسیقی ملی ایران با شعار «صلح و بشردوستی» به مناسبت روز جهانی هلال احمر با رهبری همایون رحیمیان، با حضور مهدی سالم مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال […]

دومین اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران به مناسبت روز جهانی هلال احمر با رهبری همایون رحیمیان در تالار وحدت برگزار شد.

دومین اجرای ویژه ارکستر موسیقی ملی ایران با شعار «صلح و بشردوستی» به مناسبت روز جهانی هلال احمر با رهبری همایون رحیمیان، با حضور مهدی سالم مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و جمعی از مسئولان این نهاد روز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت در تالار وحدت برگزار شد.

این برنامه نخستین اجرای ارکستر ملی ایران در سال ۱۴۰۲ بود که با استقبال قابل توجه اعضا و مسئولان جمعیت هلال احمر مواجه شد.

در ابتدای این برنامه رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن تبریک هفته هلال احمر در سخنانی اظهارداشت: سالی که سپری شد، پر از اتفاقات و حوادث مختلف بود و حوادث طبیعی و زلزله‌هایی در داخل و خارج از کشور اتفاق افتاد.

سلیمی گفت: همچنین موضوع‌های مختلفی در حوزه‌های بشردوستی و اقدامات قابل توجهی در سازمان های جوانان و امداد و نجات و داوطلبان به واسطه حضور این داوطلبان، اعضا و داوطلبان پرتلاش جمعیت هلال احمر اتفاق افتاد که برای جمعیت هلال احمر باعث افتخار بود. این اقدامات و همچنین خدماتی که به واسطه زلزله شهرستان خوی و زلزله ترکیه ارایه شد، توسط فدراسیون جهانی صلیب سرخ مورد تقدیر قرار گرفت.

در جریان اجرای قطعه‌ها نیز تصاویری از اقدامات هلال احمر در بلایای طبیعی همچون زلزله، بهمن، بارش برف در جاده و امدادهای هوایی به نمایش گذاشته شد و بعد از اجرای هر قطعه هنرمندان و رهبر ارکستر با تشویق حضار روبه رو شدند.

در جریان قطعه «ای ایران» فیلمی از نقاط مختلف ایران به نمایش گذاشته شد که در پایان نیز مخاطبان به صورت ایستاده و تشویق‌های مداوم از هنرمندان و رهبر ارکستر تقدیر کردند.

هشتم می برابر با ۱۷ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است و ۱۶ تا ۲۲ اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

نخستین اجرای ویژه ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان ۱۳ آذر ۱۴۰۱ به مناسبت پنجم دسامبر، روز جهانی داوطلب و همبستگی با کار داوطلبانه و به افتخار فداکاری‌ها و خدمات داوطلبان هلال احمر برای آرامش و آسایش مردم در راستای مسئولیت اجتماعی بنیاد رودکی و با مشارکت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در تالار وحدت برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

اجرای ویژه ارکستر ملی ایران در تالار وحدت

اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری انتظامی تمدید شد

ارکستر ملی ایران در تالار وحدت روی صحنه می‌رود

ارکستر ملی ایران «عودلاجان تا آذربایجان» را اجرا می‌کند

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه