رفتن به بالا
  • شنبه - 12 فروردین 1402 - 14:41
  • کد خبر : ۱۴۷۴۹
  • چاپ خبر : آلبوم سرود «پرچم افتخار» در روز جمهوری اسلامی منتشر شد

آلبوم سرود «پرچم افتخار» در روز جمهوری اسلامی منتشر شد

همزمان با فرارسیدن روز جمهوری اسلامی ایران باشگاه سرود مرکز هنری رسانه‌ای «نهضت» از نهادهای وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی البوم «پرچم افتخار» را پیش روی مخاطبان قرار داد. حسین صیامی مدیر باشگاه سرود نهضت از انتشار آلبوم سرود «پرچم افتخار» مشتمل بر بازخوانی سرودهای خاطره‌انگیز ایام انقلاب اسلامی ایران خبر داد و گفت: اولین […]

همزمان با فرارسیدن روز جمهوری اسلامی ایران باشگاه سرود مرکز هنری رسانه‌ای «نهضت» از نهادهای وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی البوم «پرچم افتخار» را پیش روی مخاطبان قرار داد.

حسین صیامی مدیر باشگاه سرود نهضت از انتشار آلبوم سرود «پرچم افتخار» مشتمل بر بازخوانی سرودهای خاطره‌انگیز ایام انقلاب اسلامی ایران خبر داد و گفت: اولین اتفاقات و خاطرات ماندگار فضای سرود کشور از زمان تولید سرودهای مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی در جریان مبارزات انقلابی سال ۱۳۵۷ شکل گرفت و می‌توان گفت نقطه آغازین و مهم اتفاقات سرود همین تولیداتی بود که در جریان پیروزی انقلاب اسلامی تولید شد.

در عین حال نقش اجتماعی این سرودها به شدت مهم، جذاب و شنیدنی است و باید همچنان بعد از گذشت سال‌ها از انتشار آن این نقش را تحلیل کرده و به آن ضریب داد.

وی افزود: اکنون سال‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد و امروز هرکسی شرایط اوایل انقلاب اسلامی ایران را تحلیل می‌کند، اذعان خواهد کرد که این سرود نقش جهت دهنده، شتاب دهنده و تقویت کننده از نظر روحیه برای پشتکار و حتی تبیین کننده برای اقشار جامعه را به درستی ایفا کرده است. همین موضوع نشان می‌دهد که مسئله سرود در کشور ما چقدر اهمیت داشته و منشأ اتفاقات مهم و جریانات سیاسی – اجتماعی بوده است. شرایطی که می‌تواند بسیاری از معضلات و مشکلات را مطرح کند.

مدیر باشگاه سرود «نهضت» بیان کرد: همه این موضوعات در ماه‌های گذشته موجب اتخاذ این تصمیم شد که با توجه با اصل این حرف‌ها و پیام‌هایی که در کارهای انقلابی وجود دارد و این پیام‌ها هنوز اعتقاد ماست و ما همچنان بر آن عهد هستیم، شرایطی فراهم شود تا این اتفاقات با همراهی نسل جدید رقم بخورد.

چارچوبی که بتواند آن آثار شاخص دهه‌های پنجاه و شصت توسط نوجوانان دهه هشتاد و نود بازخوانی شود. البته شاید در نگاه اول بازخوانی، به آن معنا حرفه‌ای نباشد اما در حوزه محتوا به ما این مطلب را می‌رساند که نیازمندیم نسل تازه جامعه نیز همان حرف‌ها را بزند ونشان بدهد که پیام انقلاب اسلامی و آن دردهایی که وجود داشت و برای آن درمان نیز بود، هنوز وهنوز برای مردم ما و نسل تازه همچنان مدنظر است.

صیامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: آنچه درباره این موضوعات اشاره شد، اکنون در قالب آلبوم «پرچم افتخار» اتفاقا افتاده است. آلبومی که دربرگیرنده قطعات معروف انقلابی در دهه پنجاه و شصت از اوج مبارزات تا پیروزی انقلاب اسلامی است که به اعتقاد ما بازخوانی و شنیدن دوباره آن‌ها می‌تواند آن حس عمیق انقلابی را این بار با خوانش نوجوانان هنرمندان دهه هشتادی برای ما جذاب و شنیدنی کند.

فرآیندی که طی ماه‌های گذشته به دلیل اجرای آثاراین آلبوم در برنامه‌های مختلف به شدت مورد استفبال قرار گرفت و ما را بر آن داشت که تا با اتکا به این استقبال مجموعه این آثار را در قالب آلبوم «پرچم افتخار» تولید و در اختیار مردم و گروه‌های سرود قرار دهیم.

وی اظهار کرد: آنچه ما برای این آلبوم در نظر گرفتیم چنین بود که اجرای آثارش را محصور به یک یا دو گروه نبینیم و شرایطی را ایجاد کنیم که دیگر گروه‌های سرود نیز قطعات آلبوم را اجرا کرده و امکان این را داشته باشند که قطعاتش در مناسبت‌های مختلف از جمله ۱۲ فروردین اجرا شود. فضایی که به نظرم می‌تواند باردیگر پایه‌های سرود در انقلاب اسلامی را همچنان در یادها و خاطره‌ها زنده نگه دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط:

نماهنگ «قلب جغرافیا» به مناسبت روز جمهوری اسلامی در تلویزیون پخش می‌شود

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه