رفتن به بالا
  • سه شنبه - 4 بهمن 1401 - 14:53
  • کد خبر : ۱۳۷۳۹
  • چاپ خبر : کتاب «ریتم در موسیقی» به چاپ چهل و دوم رسید

کتاب «ریتم در موسیقی» به چاپ چهل و دوم رسید

کتاب «ریتم در موسیقی» نوشته شهرام مظلومی توسط انتشارات سروش به چاپ چهل و دوم رسید. کتاب «ریتم در موسیقی» تألیف شهرام مظلومی به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ چهل و دوم رسیده است. این کتاب مجموعه درس‌ها و تمرین‌های طبقه‌بندی‌شده ریتم و وزن در موسیقی است که در شش فصل تدوین یافته و تأکید […]

کتاب «ریتم در موسیقی» نوشته شهرام مظلومی توسط انتشارات سروش به چاپ چهل و دوم رسید.

کتاب «ریتم در موسیقی» تألیف شهرام مظلومی به‌تازگی توسط انتشارات سروش به چاپ چهل و دوم رسیده است.

این کتاب مجموعه درس‌ها و تمرین‌های طبقه‌بندی‌شده ریتم و وزن در موسیقی است که در شش فصل تدوین یافته و تأکید مطالب آن بیشتر بر اجرای فیگورهای ریتمیک و پیوند آنها با یکدیگر است: ۱- ریتم‌های ساده و ترکیبی (قسمت اول)، ۲- ریتم‌های ساده و ترکیبی (قسمت دوم)، ۳- سکوت و اجرای سکوت در ریتم‌های ساده و ترکیبی، ۴- تغییر شکل در ضرب میزان‌ها، ۵- ریتم‌ها و میزان‌های لنگ و اختلاط فیگورهای ریتمیک ساده و ترکیبی، ۶- تمرین‌های ویژه، فصل‌های این کتاب‌اند.

مباحث تئوریک و نظری، به دلیل گستردگی بسیار، در این کتاب گنجانده نشده است و صرفاً جنبه عملی و کاربردی و تمرینی ریتم و وزن در موسیقی مد نظر بوده است. خواننده‌ای که قصد استفاده از این کتاب را دارد باید با مقدمات موسیقی آشنا باشد و نت‌خوانی نیز بداند.

شهرام مظلومی آهنگساز و مدرس دانشگاه است. او برنده دیپلم افتخار آهنگسازی سیزدهمین جشنواره موسیقی فجر، برنده تندیس و دیپلم افتخار آهنگسازی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، برنده جایزه ویژه آهنگسازی و دیپلم افتخار موسیقی سال امام علی (ع) و همچنین برنده جایزه ویژه تنظیم موسیقی محلی است.

او که فارغ‌التحصیل انجمن خوشنویسان ایران نیز است، تألیفات و مقالات زیادی را به چاپ رسانده است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب «ریتم در موسیقی»، نسبت‌های طلایی در سازهای ایرانی، انگاره‌های ردیف موسیقی ایران، ملودی‌نویسی دوره باروک و کلاسیک اشاره کرد.

از آثار هنری او هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: کوارتت زهی بر اساس ملودی‌های محلی، سوئیت سمفونیک بهار، ساخت قطعات برای ارکستر سمفونیک، کنسرتینو برای سنتور و ارکستر، آهنگسازی و تنظیم قطعات موسیقی متن، ملی، سنتی و محلی.

چاپ چهل و دوم این کتاب با ۷۷ صفحه، شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت ۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط:

انتشار کتاب «شصت و سه: یادمانده‌های استاد حسین تهرانی»

کتاب «چگونگی موسیقی ایران» منتشر شد

کتاب «دویار» داستان زندگی عثمان محمدپرست منتشر شد

کتاب تلفیق شعر و موسیقی منتشر شد

کتاب «ردیف مرتضی محجوبی برای پیانو» منتشر شد

انتشار کتابی درباره موسیقی باروک به سبک فرانسوی

کتاب بانگ آزادی خاطرات شفاهی احمدعلی راغب رونمایی شد

انتشار کتاب «خنیاگر غمگین» شامل آثاری از ارشد تهماسبی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه