رفتن به بالا
  • سه شنبه - 4 بهمن 1401 - 15:06
  • کد خبر : ۱۳۷۴۵
  • چاپ خبر : تسلیت سید محمد خاتمی در پی درگذشت ابوالحسن مختاباد

تسلیت سید محمد خاتمی در پی درگذشت ابوالحسن مختاباد

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین کشورمان در پیامی درگذشت ابوالحسن مختاباد منتقد، پژوهشگر موسیقی و از روزنامه‌نگاران پیشکسوت را تسلیت گفت. به گزارش خبرآوا، متن پیام سید محمد خاتمی به این شرح است: «بسم الله الرحمن الرحیم هنرمند والاقدر جناب عبدالحسین مختاباد درگذشت تاسف بار پژوهشگر دردآشنا و روزنامه نگار برجسته […]

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی رئیس جمهوری پیشین کشورمان در پیامی درگذشت ابوالحسن مختاباد منتقد، پژوهشگر موسیقی و از روزنامه‌نگاران پیشکسوت را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآوا، متن پیام سید محمد خاتمی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

هنرمند والاقدر جناب عبدالحسین مختاباد

درگذشت تاسف بار پژوهشگر دردآشنا و روزنامه نگار برجسته جناب آقای ابوالحسن مختاباد برادر بزرگوارتان را صمیمانه به جنابعالی و بیت شریف و با فضیلت مختاباد و همه بستگان عزادار تسلیت میگ ویم و از خداوند منان برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان معزز تندرستی، شکیبایی و پاداش نیکو مسالت می کنم.

ایام عزت مستدام

سید محمد خاتمی

۱۴۰۱/۱۱/۰۴»

مرحوم مختاباد در تابستان سال ۱۳۷۲ فعالیت خود را در نشریه آغاز و بعد از یک‌ سال به‌عنوان عضو تحریریه روزنامه همشهری منتخب شد و تا چندی پیش در این رسانه و چند روزنامه و رسانه دیگر مشغول کار بود.

وی طی دو دوره متوالی از سوی مجمع عمومی خانه موسیقی به‌عنوان بازرس اصلی این نهاد صنفی انتخاب شد، علاوه بر این، نهادینه کردن و برگزاری چند دوره کتاب و آلبوم سال خانه موسیقی از ابتکارات صنف او محسوب می‌شود.

فعالیت او تنها به رسانه معطوف نبود، او در عرصه موسیقی نیز با یادگیری آواز در اوایل دهه هفتاد نزد کریم صالح عظیمی آغاز و در ادامه مدتی نزد سید نورالدین رضوی سروستانی ردیف آموخت، او همچنین شیوه آوازی طاهرزاده به روایت نورعلی خان برومند را نزد حمیدرضا نوربخش فرا گرفت.

در این مدت آموزه‌های آوازی و صداسازی را با برادر خود سید عبدالحسین مختاباد استمرار داد و سلفژ و تئوری موسیقی را نزد محسن الهامیان و نواختن سه تار را هم برای مدتی کوتاه نزد حمید سکوتی، رضا موسوی‌زاده، پیمان سلطانی و بهداد بابایی آموخت.

بازرسی کانون پژوهشگران خانه موسیقی و بعدتر فعالیت به عنوان عضو و رئیس هیئت مدیره این کانون از دیگر فعالیت‌های او به شمار می‌رفت.

همچنین او دبیری سمینار بررسی سه دهه موسیقی ایران را در ۷ میزگرد در جشنواره موسیقی فجر سال ۱۳۸۷بر عهده داشت که به درخواست کامبیز روشن‌روان به‌عنوان دبیر جشنواره این میزگردها را برگزار کرد.

خبرآوا

اخبار مرتبط:

ابوالحسن مختاباد پژوهشگر موسیقی درگذشت

عبدالحسین مختاباد در کاخ سعدآباد کنسرت می‌دهد

مشکلات فعلی موسیقی به آسانی‌ قابل حل نیست

دو جایزه جهانی برای یک خواننده و یک موزیسین از ایران

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه