رفتن به بالا
  • دوشنبه - 19 دی 1401 - 13:27
  • کد خبر : ۱۳۵۹۴
  • چاپ خبر : دو کتاب برای آموزش ساز نی و ساز گیتار برای کودکان منتشر شد

دو کتاب برای آموزش ساز نی و ساز گیتار برای کودکان منتشر شد

کتاب‌های «ردیف برگزیده برای ساز نی» با تنظیم و اجرای خلیل ملکی و «شیوه‌نامه‌ آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی (جلد دوم)» نوشته مهرداد پاکباز منتشر شدند. کتاب «ردیف برگزیده برای ساز نی؛ برگرفته از کتاب دوره‌ ابتدایی سنتور استاد فرامرز پایور» با تنظیم و اجرای خلیل ملکی نویسنده، نوازنده نی، از اساتید پیشکسوت اصفهان و دارای درجه […]

کتاب‌های «ردیف برگزیده برای ساز نی» با تنظیم و اجرای خلیل ملکی و «شیوه‌نامه‌ آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی (جلد دوم)» نوشته مهرداد پاکباز منتشر شدند.

کتاب «ردیف برگزیده برای ساز نی؛ برگرفته از کتاب دوره‌ ابتدایی سنتور استاد فرامرز پایور» با تنظیم و اجرای خلیل ملکی نویسنده، نوازنده نی، از اساتید پیشکسوت اصفهان و دارای درجه ۲ هنری در رشته موسیقی به همت موسسه فرهنگی – هنری ماهور منتشر شد.

این کتاب در ۱۴۸ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و بهای ۳۵۰هزار تومان، به همراه چهار لوح فشرده منتشر شده است.

در توضیح کتاب «ردیف برگزیده برای ساز نی» آمده است: «کتاب حاضر باز نویسی دوره  ابتدایی سنتور استاد فرامرز پایور در کوک های متداول برای اجرای ساز نی است. توجه به روایت های مختلف ردیف موسیقی به همراه بهره گیری از گونه های موسیقی ایرانی مانند مقدمه، چهارمضراب و رنگ در هر دستگاه و همچنین استفاده از یک غزل با وزن عروضی مشخص. برای بیان حالت های آوازی گوشه های مختلف و پیوستگی و هماهنگی بین گوشه ها و فرود یک گوشه با آغاز گوشه  بعد، از برجستگی های کتاب دوره  ابتدایی است.»

جلد دوم کتاب «شیوه‌نامه‌ آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی» ویژه دوره دبستان نوشته مهرداد پاکباز نوازنده گیتار کلاسیک (موسیقی فلامنکو)، نویسنده، مدرس و عضو هیئت علمی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران به همراه یک لوح فشرده با بهای ۲۹۰ هزار تومان توسط موسسه فرهنگی – هنری ماهور منتشر شد.

درباره این کتاب، به قلم مهرداد پاکباز می‌خوانیم: «در این شیوه‌نامه (متد) کوشیده‌ایم تا «موضوعیت» تدریس موسیقی به کودکان ایرانی – چه از منظر روان‌شناختی و چه در تناسب با فرهنگ ایرانی- اساس کار قرار گیرد تا «مدلی» آموزشی ولی «شاگرد مدار» متناسب با ضروریات و مطالبات خاص کودکان امروز ایران ارائه شود. این مدل آموزشی پیرو نگرش «مکتب برلین» نتیجه تئوری و عمل بوده و در طی سال‌های متمادی – چه در طراحی محتوای جلسات تدریس و چه در روند عملی آموزش – همواره مورد بازنگری و تصحیح قرار گرفته است.

با این وجود نویسنده بر این باور است که پیاده‌سازی جلسات – چه در محتوا و چه در تسلسل‌ – می‌تواند تابع نظر آموزگار و «فردیت» شاگرد شکل بگیرد و منجر به تغییرات و تبدیل‌های درون ساختاری نیز بشود. این شیوه‌نامه در سه جلد تدوین شده و اکنون جلد دوم (دبستان) آن منتشر شده است.»

نخستین جلد کتاب «شیوه‌نامه‌ آموزش ساز گیتار برای کودکان ایرانی» ویژه دوره پیش‌دبستان سال ۱۳۹۵ به همراه یک لوح فشرده منتشر شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

انتشار کتاب «تئوری موسیقی در مایکروفر» برای کودکان

جلدهای بعدی کتاب «تئوری موسیقی در مایکروفر» منتشر شدند

کتاب «چگونگی موسیقی ایران» منتشر شد

کتاب «دویار» داستان زندگی عثمان محمدپرست منتشر شد

کتاب تلفیق شعر و موسیقی منتشر شد

کتاب «ردیف مرتضی محجوبی برای پیانو» منتشر شد

انتشار کتابی درباره موسیقی باروک به سبک فرانسوی

کتاب بانگ آزادی خاطرات شفاهی احمدعلی راغب رونمایی شد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه