رفتن به بالا
  • یکشنبه - 27 آذر 1401 - 14:21
  • کد خبر : ۱۳۳۵۳
  • چاپ خبر : زندگی «کارول کینگ» ترانه‌سرای نامدار آمریکایی فیلم می‌شود

زندگی «کارول کینگ» ترانه‌سرای نامدار آمریکایی فیلم می‌شود

دیزی جسیکا ادگار جونز هنرپیشه انگلیسی که بیشتر برای بازی در نقش ماریان شریدان در مینی سریال «مردم عادی» شناخته می‌شود، نقش «کارول کینگ» خواننده و ترانه‌سرای باسابقه آمریکایی را بازی می‌کند. دیزی ادگار جونز در فیلم سینمایی بیوگرافی که از نمایش موزیکال زیبا -Beautiful اقتباس شده، در نقش کارول کینگ موفق‌ترین ترانه‌سرای آمریکا در […]

دیزی جسیکا ادگار جونز هنرپیشه انگلیسی که بیشتر برای بازی در نقش ماریان شریدان در مینی سریال «مردم عادی» شناخته می‌شود، نقش «کارول کینگ» خواننده و ترانه‌سرای باسابقه آمریکایی را بازی می‌کند.

دیزی ادگار جونز در فیلم سینمایی بیوگرافی که از نمایش موزیکال زیبا -Beautiful اقتباس شده، در نقش کارول کینگ موفق‌ترین ترانه‌سرای آمریکا در نیمه دوم قرن بیستم ظاهر می‌شود.

فیلم سینمایی زیبا را لیزا چولودنکو – Lisa Cholodenko نامزد جایزه اسکار برای بچه‌ها خوب هستند را کارگردانی خواهد کرد.

از جمله آثار بنام ادگار جونز می‌توان به پاهای سرد، جنگ دنیاها، کمدی دلهره‌آور تازه، مینی سریال جنایی زیر پرچم بهشت و درام معمایی موفق در گیشه جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند اشاره کرد.

تئاتر موزیکال زیبا در اکتبر ۲۰۱۳ در تئاتر کوران سانفرانسیسکو با کارگردانی مارک برونی با بازی جسی مولر در اجرای برنده جایزه تونی در نقش کارول کینگ به روی صحنه رفت.

کارول کینگ – Carole King به عنوان یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان آمریکایی محسوب می‌شود. در فاصله سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۹۹، ۱۱۸ ترانه او در میان ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار گرفت.

همچنین ۶۱ ترانه او در جداول فروش برتر بریتانیا به محوبیت رسید که او را به موفق‌ترین ترانه‌سرا در انگلیس، بین سال‌های ۱۹۵۲ و ۲۰۰۵ تبدیل کرد.

او فعالیت در عرصه موسیقی را از سال ۱۹۶۰ و در کنار همسر خود آغاز کرد و از همان بدو فعالیت به محبوبیت زیادی رسید. پس از مدتی او به انتشار آلبوم‌های فردی روی آورد که خود او وظیفه نواختن پیانو و خوانندگی را بر عهده داشت.

کارول در عرصه خوانندگی نیز موفق عمل کرد و آلبوم دوم او توانست به‌مدت ۱۵ هفته صدرنشین جدول فروش باقی بماند که تا تبدیل به یک رکورد برای یک خواننده زن شد؛ رکوردی که تا ۲۰ سال بعد پابرجا بود.

کارول کینگ تا به امروز ۲۵ آلبوم منتشر کرده و موفق به کسب ۲ جایزه گرمی شده است و نام او به‌واسطه ترانه‌هایش در تالار مشاهیر موزه راک‌ اند رول ثبت شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه