رفتن به بالا
  • شنبه - 19 آذر 1401 - 09:41
  • کد خبر : ۱۳۲۹۳
  • چاپ خبر : تشییع پیکر «اسفندیار قره باغی» در تبریز انجام شد

تشییع پیکر «اسفندیار قره باغی» در تبریز انجام شد

پیکر استاد اسفندیار قره‌باغی معروف به “صدای انقلاب” با حضور نمازگزاران و مردم فرهنگ دوست تبریز تشییع و در قطعه هنرمندان وادی رحمت این شهر به خاک سپرده شد. استاد قره باغی روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه پس از گذراندن یک دوره بیماری سخت در یکی از بیمارستان‌های تبریز درگذشت. اسفندیار قره‌باغی خواننده پیشکسوت آذری‌زبان ملقب […]

پیکر استاد اسفندیار قره‌باغی معروف به “صدای انقلاب” با حضور نمازگزاران و مردم فرهنگ دوست تبریز تشییع و در قطعه هنرمندان وادی رحمت این شهر به خاک سپرده شد.

استاد قره باغی روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه پس از گذراندن یک دوره بیماری سخت در یکی از بیمارستان‌های تبریز درگذشت.

اسفندیار قره‌باغی خواننده پیشکسوت آذری‌زبان ملقب به «صدای انقلاب» ۱۷ آذر بعد از تحمل یک دوره بیماری، در سن ۷۹ سالگی در تبریز دار فانی را وداع گفت. مرحوم قره‌باغی، متولد اول بهمن سال ۱۳۲۲ شمسی در شهر تبریز و دارای مدرک معادل دکترای آواز کلاسیک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وی سال ۱۳۳۸ وارد هنرستان موسیقی شد و بعد از فارغ التحصیلی به عنوان معلم موسیقی در مدارس کرمانشاه به استخدام وزارت فرهنگ درآمد. این هنرمند پیشکسوت پس از انقلاب اسلامی، در سازمان صدا و سیما به همکاری با واحد موسیقی سازمان درآمد و در زمینه آهنگ‌هایی با مضمون دفاع‌مقدس و سرودهای حماسی فعالیت کرد.

مرحوم قره‌باغی در سال‌های اخیر قطعاتی حماسی با عنوان‌های «سمفونی ارس» و «سمفونی خلیج فارس» را آهنگسازی کرد و رهبری گروه کُر تالار وحدت، رهبری گروه کُر صدا و سیما، مسئول موسیقی رادیو و نایب رئیس کانون هنرمندان ایران از جمله سوابق او محسوب می‌شود. سرود «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو» از معروف ترین آثار با صدای مرحوم قره‌باغی است.

منبع عکس: مهر

اخبار مرتبط:

اسفندیار قره‌باقی نغمه‌خوان انقلاب درگذشت

هنر متعهد با درگذشت «صدای انقلاب» داغدار شد

مرحوم قره‌باغی نغمه‌خوان با اخلاص انقلاب اسلامی بود

پیام تسلیت مدیرکل دفتر موسیقی برای درگذشت اسفندیار قره‌باغی

پیام تسلیت رییس جمهور به مناسبت درگذشت استاد قره‌باغی

پیام رییس صداوسیما برای درگذشت اسفندیار قره باغی

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه