رفتن به بالا
  • سه شنبه - 24 آبان 1401 - 12:38
  • کد خبر : ۱۳۰۹۵
  • چاپ خبر : پیام مدیرکل دفتر موسیقی به جشنواره موسیقی نواحی ایران

پیام مدیرکل دفتر موسیقی به جشنواره موسیقی نواحی ایران

محمدالهیاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد. مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: موسیقی نواحی ایران گنجینه ارزشمند معنوی و یکی از جلوه‌های گویا و غنی از تنوع و تکثر فرهنگی است که قدمتی به بلندای حضور هویت‌بخش اقوام ایران کهن دارد. به گزارش خبرآوا و به نقل […]

محمدالهیاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیام داد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتشار پیامی به پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: موسیقی نواحی ایران گنجینه ارزشمند معنوی و یکی از جلوه‌های گویا و غنی از تنوع و تکثر فرهنگی است که قدمتی به بلندای حضور هویت‌بخش اقوام ایران کهن دارد.

به گزارش خبرآوا و به نقل از ستاد خبری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، در پیام محمد اله‌یاری فومنی به این جشنواره آمده است:

«پیچش نوای موسیقی نواحی ایران به مرحمت پنجه و حنجره‌ هنرمندان حاضر در صحن این رویداد بزرگ، گنجینه ارزشمند معنوی است که می‌توانیم چشم بگشاییم و یکی از جلوه‌های گویا و غنی از تنوع و تکثر فرهنگی که قدمتی به بلندای حضور هویت‌بخش اقوام ایران کهن دارد را ببینیم و به آن ببالیم.

موسیقی اقوام ایران در طی قرون متمادی روایتگر ایران بزرگ فرهنگی بوده و امید است که در ایران امروز که بیش از هر زمان دیگری روایتگر وحدت است، جشنواره موسیقی نواحی در این دوره چراغی فروزان‌تر از همیشه داشته باشد و فرصت و امکان مناسبی برای وحدت گفتمانی را به حضور و ظهور برساند.

حضور هنرمندان و پژوهشگران گرانقدر موسیقی نواحی را در پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ارج می‌نهم و با قدردانی از دبیر ارجمند جشنواره، سلامت و توفیق همکاران پرتلاشم در دفتر موسیقی، انجمن موسیقی ایران، اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گرگان و انجمن موسیقی گرگان را از درگاه خداوند بزرگ آرزومندم.»

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران به دبیری محمدعلی مرآتی با حمایت دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط انجمن موسیقی ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از ۲۳ تا ۲۷ آبان ماه در گرگان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه