رفتن به بالا
  • شنبه - 21 آبان 1401 - 11:39
  • کد خبر : ۱۳۰۶۹
  • چاپ خبر : نماهنگ «لحظه صعود» برای تیم ملی فوتبال منتشر شد

نماهنگ «لحظه صعود» برای تیم ملی فوتبال منتشر شد

نماهنگ «لحظه صعود» با خوانندگی احسان جوادی به مناسبت حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به همت مرکز موسیقی مأوا منتشر شد. بیست ‌و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود. در این دوره از مسابقات تیم ملی ایران با […]

نماهنگ «لحظه صعود» با خوانندگی احسان جوادی به مناسبت حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به همت مرکز موسیقی مأوا منتشر شد.

بیست ‌و دومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال قرار است از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ در قطر برگزار شود. در این دوره از مسابقات تیم ملی ایران با تیم‌های ملی انگلستان، آمریکا و ولز به ترتیب در تاریخ‌های ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه بازی خواهد داشت.

امسال قرار است برای نخستین بار در جام جهانی قطر، ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی، بخشی از قطعه موسیقی شادی که مدنظرشان است را به کمیته برگزاری مسابقات ارائه کنند و این قطعه بلافاصله پس از آنکه تیم موردنظر موفق به گلزنی در هر مسابقه‌ای شد از بلندگوهای همان ورزشگاه پخش شود.

در آیین رونمایی از پیراهن تیم ملی فوتبال در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و بدرقه ملی‌پوشان که در برج میلاد تهران برگزار شد، نماهنگ «لحظه صعود» با خوانندگی احسان جوادی در قالب یک اثر نمایشی – موسیقایی به شکل زنده اجرا شد.

از چند ماه گذشته تولید اثر موسیقایی رسمی برای تیم ملی فوتبال خبرساز شده بود که در این باره مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: مسئولیت فعالیت‌های هنری و تولید آثار موسیقایی تیم ملی برای جام جهانی به دفتر موسیقی محول نشده است و برنامه‌های جام جهانی در کارگروه‌های مختلفی دنبال می‌شود.

یکی از این کارگروه‌ها، کارگروه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است که نمایندگانی از نهادهای مختلف مانند وزارت میراث فرهنگی، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و صدا و سیما عضو آن هستند.

محمد اله‌یاری گفت: با توجه به اینکه بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی در زمینه تولیدات موسیقایی اقدام به‌ تولید سرود، قطعه موسیقی و یا نماهنگ کرده‌اند، قرار شد در این کارگروه برای بررسی و انتخاب بهترین‌ها، دفتر موسیقی به کمک کارشناسان و نمایندگان نهادها در امر به‌گزینی کمک کند.

احسان محمدی رئیس دپارتمان مسئولیت اجتماعی و بازی جوانمردانه فدراسیون فوتبال چهارم آبان ماه اظهار داشت: نامه‌ای رسمی از سوی این فدراسیون به فیفا و کمیته برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در قطر ارسال و بر اساس آن چهار قطعه موسیقایی مجزا برای تیم ملی فوتبال حین تمرینات قبل از بازی اصلی، «شادی پس از گل» و «خروج از زمین بازی» در نیمه اول و پایان بازی انتخاب شد.

این قطعات «بر طبل شادانه بکوب» به خوانندگی مرحوم امید جعفری، «تیم قهرمان ایران» به خوانندگی امیر تاجیک و «مژده باران» به خوانندگی محمد معتمدی بودند.

غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال هفتم آبان ماه اعلام کرد: بر اساس تازه‌ترین تصمیمات قرار بر این شد که سه خواننده برای خوانش سرود تیم ملی فوتبال در مسابقات جام جهانی انتخاب شوند و محمد معتمدی به عنوان خواننده معرفی شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شده است.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما ۲ نهادی هستند که به عنوان متولی ساخت سرود رسمی تیم ملی فوتبال در جام جهانی اقدامات لازم را انجام می‌دهند. یک سرود دیگر نیز از میان آثار متعدد ارسالی به فدراسیون در مرحله بررسی قرار دارد که این اثر نیز به زودی معرفی می‌شود.

هشتم آبان ماه محمد معتمدی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی خبر انتخابش به عنوان خواننده آهنگ تیم ملی فوتبال در جام جهانی را رد و اعلام کرد: آهنگ جدیدی اجرا نکرده و اثر مذکور از میان آهنگ‌های گذشته او انتخاب شده است.

همچنین دهم آبان ماه خبری مبنی بر پایان پروژه تولید ترانه مردمی «ایران صدای نفسامه» توسط بخش خصوصی با ترانه‌ای از مهدی ایوبی، خوانندگی رضا یزدانی، آهنگسازی بابک زرین و تنظیم بهتاش زرین برای حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در رسانه‌ها منتشر شد.

به گفته دست‌اندرکاران این پروژه، «ایران صدای نفسامه» به سفارش فدراسیون فوتبال آماده نشده و با حمایت و بودجه بخش خصوصی و صرفا برای حمایت از تیم ملی فوتبال در جام جهانی و برای هواداران آماده شده است.

این نماهنگ به تهیه‌کنندگی مرکز موسیقی مأوا- سازمان هنری رسانه‌ای اوج امروز- به صورت رسمی منتشر شد. موسسه رسا مجری طرح این نماهنگ است. به نظر می‌رسد در فاصله‌ روزهای باقی مانده به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، «لحظه صعود» به عنوان تنها اثر رسمی ایران در این رویداد معرفی شود.

می توانید این نماهنگ را از خبرآوا مشاهده نمایید:

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط:

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه