رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 20 مهر 1401 - 11:59
  • کد خبر : ۱۲۹۰۸
  • چاپ خبر : حمید خزایی مهمان برنامه «اقیانوس آرام»

حمید خزایی مهمان برنامه «اقیانوس آرام»

حمید خزایی روز سه‌شنبه ۱۹ مهر در برنامه «اقیانوس آرام» مهمان شد. به گزارش خبرآوا و به نقل از سینماخانه؛ حمید خزایی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی مهمان این قسمت از برنامه «اقیانوس آرام» است. برنامه «اقیانوس آرام» با محور قرار دادن نوجوانان تلاش می‌کند به دغدغه‌های هویتی آن‌ها پاسخ دهد و با بازگو کردن تجربیات نوجوانی افراد […]

حمید خزایی روز سه‌شنبه ۱۹ مهر در برنامه «اقیانوس آرام» مهمان شد.
به گزارش خبرآوا و به نقل از سینماخانه؛ حمید خزایی، خواننده موسیقی اصیل ایرانی مهمان این قسمت از برنامه «اقیانوس آرام» است.

برنامه «اقیانوس آرام» با محور قرار دادن نوجوانان تلاش می‌کند به دغدغه‌های هویتی آن‌ها پاسخ دهد و با بازگو کردن تجربیات نوجوانی افراد موفق به انتقال تجربه کمک کند. این برنامه تلویزیونی به کارگردانی هادی نعمت اللهی و رضا محبی هر هفته از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۰۰ روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱:۰۰ پخش می‌شود.

حمید خزاعی متولد ۳۰ مرداد ۱۳۵۷ در شهر اراک، خواننده موسیقی اصیل ایرانی است. وی فراگیری ردیف آوازی را به طور جدی از سال ۱۳۷۶ نزد مهیار شادروان آغاز کرد. علاقه به موسیقی ایرانی از سنین کودکی و نوجوانی باعث شده بود پیشتر با نوازندگی تمبک آشنا باشد. همزمان ضمن آموزش سه تار نزد استاد بهروز مبصری به افزایش معلومات خود در زمینه موسیقی سازی و آوازی پرداخت و با نواختن تار نیز نزد استاد فرهاد موسوی زاده آشنا شد.

وی از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۲ نزد استاد معصومه مهرعلی مشغول به فراگیری ردیف و تکنیک های آوازی بوده. و در این بین نیز خلال سالهای ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ خدمت استاد کمال الدین عباسی به ادامه یادگیری آواز ایرانی پرداخت. همچنین در سال ۱۳۸۳ جهت یادگیری تکنیک های آوازی مدتی از محضر استاد محمد مقدسی بهره برد.
حمید خزاعی در سال ۱۳۸۷ ارکستر آکادمیک تهران را با همکاری امین سالمی و بابک شهرکی تاسیس کرد. این ارکستر که اولین و بزرگترین ارکستر خصوصی ایرانی محسوب می شود، تاکنون بیش از ۴۰ اجرا در سالن های معتبر کشور داشته و خزاعی با سمت خواننده و عضو هیات مدیره این ارکستر نیز فعال است.

وی همچنین در سال ۱۳۹۷ با همکاری امیرحسین سمیعی و آرمین تاجبخش، ارکستر سمفونیک حافظ را تاسیس نمود و تا کنون به عنوان خواننده، مدیر و عضو هیات مدیره، این ارکستر را همراهی می کند.

از جمله آثار منتشر شده وی می توان به آلبوم «اشک بهار» با آهنگسازی و تنظیم امین سالمی، «فصل سرد» با آهنگسازی و تنظیم محمد علی نجف پور، «بی دل» با آهنگسازی علی ربانی فر و تنظیم بابک شهرکی، «خلیج فارس» با آهنگسازی و تنظیم مجید درخشانی، بابک شهرکی، امین سالمی و هومن مهدویان و خواندن ترانه های چند مجموعه تلویزیونی و تک آهنگ و مشارکت در آلبوم «مناجات شهر» در کنار ده خواننده از نسل های مختلف موسیقی اشاره کرد.

علاوه بر این، آلبوم های «باهم» با آهنگسازی و تنظیم برزو امیری، «نگاه» با آهنگسازی و تنظیم هومن مهدویان، «انتظار» با آهنگسازی و تنظیم بابک شهرکی نیز از حمید خزاعی در دست انتشار هستند.

 

خبرآوا / م. معیاریان

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه