رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 16 شهریور 1401 - 11:13
  • کد خبر : ۱۲۶۹۹
  • چاپ خبر : موسیقی-نمایش علمدار سرشار از مهر و عشق است
حسین پارسایی:

موسیقی-نمایش علمدار سرشار از مهر و عشق است

کارگردان موسیقی-نمایش عاشورایی «علمدار» با تاکید بر این که هیچ یک از عوامل این اثر دستمزدی بابت حضورشان دریافت نکرده‌اند، گفت: این موسیقی- نمایش سرشار از مهر و عشق است که همه ما را زیر یک پرچم دعوت می‌کند. حسین پارسایی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: هنرمندانی چون پرویز پرستویی، آهنگساز، خواننده، کارگردان و بنده با […]

کارگردان موسیقی-نمایش عاشورایی «علمدار» با تاکید بر این که هیچ یک از عوامل این اثر دستمزدی بابت حضورشان دریافت نکرده‌اند، گفت: این موسیقی- نمایش سرشار از مهر و عشق است که همه ما را زیر یک پرچم دعوت می‌کند.

حسین پارسایی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: هنرمندانی چون پرویز پرستویی، آهنگساز، خواننده، کارگردان و بنده با افتخار در خدمت این نذر فرهنگی بودیم و هیچ دستمزدی دریافت نکردیم. گروه ارکستر بنیاد رودکی نیز با این مرکز قرارداد دارند و سالانه موظفی خودشان را انجام می دهند.

وی با اشاره به این که اجرای علمدار بازآفرینی جدید نسبت به دو سال گذشته است، توضیح داد: پیش تولید و تولید اثر از یک ماه گذشته در بخش ارکستر و نمایشی آغاز شد و آقای پوریا خادم دو قطعه جدید را در مقام آهنگساز به این اثر افزود. تعدادی از نوازندگان تغییر کردند و در بخش فرم یک بازآفرینی مفهومی صورت گرفته است. جلوه های ویژه شنیداری نیز عوض شده است.

این کارگردان با بیان این که علمدار با اهداف عاشورایی و خیرخواهانه قرار است سفیر و نذر فرهنگی باشد افزود: تمام عواید فروش بلیط به همت موسسه خادمین حضرت علی بن ابی طالب(ع) به مدیریت آقای خادم به مناطق محروم اختصاص خواهد یافت. دست های مهربانی که روزی در کربلا پشت و پناه کودکان بود، امروز قرار است برای مناطق کم برخوردار به ویژه سیستان و بلوچستان واسطه خیر باشد. هنرمندان ما همیشه در کارهای بزرگ فرهنگی مشارکت داشته و دارند. این کارها به همدلی و ایمان مشترک نیاز دارد.

پارسایی با تاکید بر این که در سایت ایران کنسرت پایین ترین قیمت بلیت برای مردم خیرخواه در نظر گرفته شده، توضیح داد: همه می‌دانند قیمت بلیت آثار بزرگ موزیکال حدود ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان نیست. بلیت ها به صورت همت عالی فروخته می‌شود. دو سال پیش خانواده ای بود که بلیت ۵۰ هزار تومانی را ۵۰۰ هزار تومان خریداری کرد. برای این اثر، پنج شب اجرا را در نظر گرفته‌اند که اگر مورد استقبال قرار بگیرد این زمان قابل تمدید است. ضمن این که برای چند شهرستان و یکی دو کشور نیز در تدارک اجرا هستیم.

وی شخصیت حضرت عباس (ع) را بسیار دراماتیک دانست و افزود: پوریا خادم، آهنگساز این اثر، پیشاپیش قطعاتی را ساخته بود و پیشنهاد داد که این قطعات را به عنوان همکاری مشترک به موسیقی تبدیل کنیم. من آرام آرام متوجه شدم شخصیت بی بدیل حضرت عباس(ع) هم جنبه دراماتیک و هم کارکرد امروزی دارد. او انسان بزرگی است که همچون برادرش درس آزادگی می‌دهد. در ادامه به سراغ متنی رفتیم که بتواند واقعه کربلا را وصف کند. به نظر من موسیقی- نمایش علمدار سرشار از مهر و عشق است و نسبت به یک انسان آزاده حرف می‌زند که همه ما را زیر یک پرچم دعوت می کند.

پارسایی با بیان این که این سرزمین هر چه دارد از عاشورا و مفاهیم بلند آن دارد، گفت: هر کسی که شیفته و عاشق است و سرزمینش را دوست دارد، مخاطب این اثر است. علمدار کاری است که همه وجود من را سرشار از ایمان می کند. احساس می کنم بر سفره نعمتی نشستم که قدر و اندازه ندارد و من هر چقدر بخواهم، می توانم در آن شناور و غوطه ور باشم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه