رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 26 مرداد 1401 - 12:21
  • کد خبر : ۱۲۴۲۸
  • چاپ خبر : رشته موسیقی از دبیرستانهای دخترانه استان فارس حذف نشده است
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شیراز:

رشته موسیقی از دبیرستانهای دخترانه استان فارس حذف نشده است

سخنگوی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش وپرورش فارس درپی انتشاراخباری مبنی بر حذف رشته موسیقی از هنرستان های دخترانه شیراز توضیحاتی داد و گفت: این رشته از هنرستان ها حذف نشده است. فرشید قاسمی گفت: برخی از رشته‌ها همانند رشته سازهای ایرانی و سازهای جهانی سالیانه مجوز تحصیل در آن از سوی وزارتخانه آموزش […]

سخنگوی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش وپرورش فارس درپی انتشاراخباری مبنی بر حذف رشته موسیقی از هنرستان های دخترانه شیراز توضیحاتی داد و گفت: این رشته از هنرستان ها حذف نشده است.

فرشید قاسمی گفت: برخی از رشته‌ها همانند رشته سازهای ایرانی و سازهای جهانی سالیانه مجوز تحصیل در آن از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش صادر می‌شود که امسال اداره کل آموزش و پرورش فارس در تاریخ ۲۳ خرداد ماه از وزارتخانه درخواست مجوز کرده؛ اما تاکنون جوابی به دست ما نرسیده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شیراز گفت: امروز با تعدادی ازخانواده‌های این دانش آموزان که پیگیر این مساله بودند جلسه‌ای داشتم و به آن‌ها اطمینان دادم که این رشته برای دختران حذف نشده است.

سخنگوی ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: امسال دستور داده شد تا برون سپاری خدمات آموزشی، صرفاً به جاهایی که آموزش با کیفیت در آنها انجام می‌شود داده شود ولی با این وجود رشته موسیقی شامل برون سپاری نمی‌شود.

وی گفت: این موضوع که در رسانه‌ها مطرح شده که نداشتن بودجه موجب تعطیلی این رشته شده است صحیح نیست و منتفی است و اساساً در آموزش و پرورش بودجه نداشتن برای رشته تحصیلی معنا ندارد؛ چراکه حق دانش آموزان است که در رشته مورد علاقه شأن تحصیل کنند.

قاسمی گفت: با پیگیری‌هایی که از سوی وزارت آموزش و پرورش انجام داده ایم تا چند روز آینده دستورالعمل از سمت وزارت آموزش و پرورش ارسال خواهد شد و دانش آموزان می‌توانند در این رشته آزمون داده و ادامه تحصیل دهند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه