رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 1 تیر 1401 - 11:38
  • کد خبر : ۱۱۸۲۰
  • چاپ خبر : دعوت رهبر ارکستر سرشناس جهان از علی رهبری

دعوت رهبر ارکستر سرشناس جهان از علی رهبری

والری گرگیف یکی از مشهورترین رهبران ارکستر جهان، علی رهبری موسیقی‌دان و رهبر ارکستر ایرانی را برای حضور در مشهورترین ارکستر روسیه دعوت کرد. علی رهبری بنا بر دعوت والری گرگیف مدیر هنری اپرای مارینسکی، روز شنبه (۱۸ تیرماه) در  شهر سن‌پترزبورگ با اجرای آثاری از دمیتری شوستاکوویچ و نیکلای ریمسکی کورساکف به روی صحنه می‌رود. دعوت از علی رهبری از چند […]

والری گرگیف یکی از مشهورترین رهبران ارکستر جهان، علی رهبری موسیقی‌دان و رهبر ارکستر ایرانی را برای حضور در مشهورترین ارکستر روسیه دعوت کرد.

علی رهبری بنا بر دعوت والری گرگیف مدیر هنری اپرای مارینسکی، روز شنبه (۱۸ تیرماه) در  شهر سن‌پترزبورگ با اجرای آثاری از دمیتری شوستاکوویچ و نیکلای ریمسکی کورساکف به روی صحنه می‌رود.

دعوت از علی رهبری از چند سال پیش صورت گرفته است و این اقدام رهبری در اجابت دعوت گرگیف زمانی انجام می‌شود که رسانه‌های غربی به شدت مشغول نفرت‌پراکنی علیه هنرمندان روسی هستند.

علی رهبری، رهبر و آهنگساز بین‌المللی ایرانی که از دوستان گرگیف است در مصاحبه‌هایی از جمله در لندن از هنرمندان روسیه به شدت حمایت کرده و اعمال هر نوع تحریمی علیه هنرمندان و ورزشکاران این کشور را بیجا، نادرست، ناعادلانه و مردود خوانده است.

والری آبیسالوویچ گرگیف هنرمند مردمی روسیه، رهبر ارکستر و اپرا مدیر شرکت اوستیایی اورجین است. او مدیر ارشد و مدیر هنری سالن نمایشی تئاتر مارینسکی و رهبر ارکستر ارشد ارکستر فیلارمونیک مونیخ و مدیر هنری جشنواره شب‌های سفید در سن‌پترزبورگ است. وی همچنین برنده جوایزی همچون نشان افتخار مسروپ ماشتوتس مقدس، نقاب زرین، نشان الکساندر نوسکی، لژیون دونور (افسر)، نشان دوستی، قهرمان کار از فدراسیون روسیه و هنرمند مردمی روسیه شده‌ است.

والری گرگیف روس که از برجسته‌ترین رهبران ارکستر جهان است در روزهای ابتدایی مناقشه روسیه و اوکراین، به خاطر امتناع از اظهار نظر در این مورد به دستور شهردار مونیخ از رهبری ارکستر بزرگ فیلارمونیک این شهر برکنار شد.

علی رهبری موسیقی‌دان و رهبر ارکستر ایرانی است. او که در اتریش با نام الکساندر مشهور است، با رهبری بیش از ۱۲۰ ارکستر مطرح دنیا و ضبط حدود ۲۵۰ آلبوم اثر موسیقی کلاسیک جهانی با مهمترین ارکسترها و اپراهای دنیا یکی از مطرح‌ترین چهره‌های موسیقی ایران است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه