رفتن به بالا
  • یکشنبه - 29 خرداد 1401 - 16:06
  • کد خبر : ۱۱۷۸۰
  • چاپ خبر : آلبوم «صدایم کن» رونمایی شد

آلبوم «صدایم کن» رونمایی شد

نشست رسانه‌ای رونمایی و معرفی آلبوم «صدایم کن» با آهنگسازی و خوانندگی عباس آزاد و تنظیم ارکستر آرمین مرشد روز گذشته (شنبه بیست و هشتم خردادماه) با حضور عوامل و عبدالجبار کاکایی (ترانه‌سرای اثر) در خانه موزه بتهوون برگزار شد. عباس آزاد خواننده و آهنگساز اثر در این نشست گفت: ایده ساخت آلبوم «صدایم کن» […]

نشست رسانه‌ای رونمایی و معرفی آلبوم «صدایم کن» با آهنگسازی و خوانندگی عباس آزاد و تنظیم ارکستر آرمین مرشد روز گذشته (شنبه بیست و هشتم خردادماه) با حضور عوامل و عبدالجبار کاکایی (ترانه‌سرای اثر) در خانه موزه بتهوون برگزار شد.

عباس آزاد خواننده و آهنگساز اثر در این نشست گفت: ایده ساخت آلبوم «صدایم کن» سال نود و پنج مطرح شد و کم کم شکلی جدی به خود گرفت و با وجود نظمی که داشتیم اما کرونا روال تولید را به هم زد و انتشار را به تاخیر انداخت و حال شش سال گذشته و این اثر رونمایی می‌شود.

در ادامه مراسم، مستندی از روال ساخت آلبوم «صدایم کن» پخش شد و پس از آن آزاد (خواننده اثر) گفت: در آلبومی که امروز مراسم رونمایی آن برگزار شده، تقریبا بهترین نوازندگان این ژانر با ما همکاری کرده‌اند و مستند پخش شده به منزله تشکر از آن‌هاست که برای تولید زحمت بسیاری کشیدند.

آزاد درباره جزییات سبک و سیاق آلبوم «صدایم کن» گفت: پایه قطعات قرار بود بر اساس چند تصنیف ایرانی اما به صورت فیوژن شکل بگیرد؛ یعنی اینکه قصد داشتیم آثاری شبیه تصانیف امیر جاهد و عارف قزوینی را مورد توجه قرار دهیم. در ادامه هم به قطعه‌ای آذربایجانی تحت تاثیر موسیقی روسیه برخوردیم و دوست داشتم آن را در کار لحاظ کنم و در ادامه این ماجرا بود که قطعه «همسفر» تولید شد و بابت آن باید از آقای عبدالجبار کاکایی تشکر کنم که شعر آن را سروده است.

آزاد در ادامه توضیحاتش گفت: در نهایت چهار قطعه به شکل تصنیف و یک قطعه به صورت کاور و انتخاب ملودی در آلبوم دارای کلام هستند و چهار قطعه بی‌کلام هم داریم که حاصل زحمات آرمین مرشد است.

عباس آزاد افزود: در کل آلبوم «صدایم کن» روایت عاشقانه غمگینی است که به سرانجام نمی‌رسد؛ عشق مجازی یا حقیقی را نمی‌دانم؛ اما حکایت آلبوم حکایت فراق و به سرانجام نرسیدن است که در دنیا به آن «سد موزیک» یا موسیقی غمگین می‌گویند.

در ادامه برنامه قطعه «همسفر» در قالب نماهنگی تصویری پخش شد و عبدالجبار کاکایی پس از دکلمه شعری، دقایقی با حضار صحبت کرد. او گفت: با شناختی که از آقای آزاد دارم می‌توانم بگویم تولید آلبوم «صدایم» کن اتفاق خوبی است. از طرفی در دنیای امروز که موسیقی اوضاع خوبی ندارد این موسیقی با کلام است که در ذهن مخاطب تثبیت می‌شود. اما خب در حال حاضر مقوله کلام دنبال روی آن نوع موسیقی است که در آن ریتم اهمیت دارد و حرف اول را می‌زند و کار عباس آزاد برای همین موضوع که به کلام پرداخته، با ارزش است و کار او یادآور تصانیف ایرانی است.

در ادامه و پایان برنامه، مسرور شیدایی که میکس و مسترینگ آلبوم «صدایم کن» را به عهده دارد، گفت: تلاش عباس آزاد این بوده که در آلبوم به احیای تصنیف بپردازد و این موضوع برایش اهمیت داشته است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه