رفتن به بالا
  • شنبه - 28 خرداد 1401 - 19:55
  • کد خبر : ۱۱۷۷۱
  • چاپ خبر : تازه‌ترین آلبوم «همنوازان ایران» منتشر شد

تازه‌ترین آلبوم «همنوازان ایران» منتشر شد

«مست سراب» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار گروه «همنوازان ایران» است که به تازگی به آهنگسازی و تنظیم محمدرضا عطار و آواز مجتبی عسگری منتشر شده است .۴ «نیایش»، «تک نوازی سنتور»، «سرمست»، «ساز و آواز»، «سرود فتح»، «سراب»، «سازو آواز»، «که مپرس»، «ناله گون» آثار موسیقایی هستند که در این آلبوم با نوازندگی محمدرضا عطار نوازنده سنتور، کاوه پیمان […]

«مست سراب» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار گروه «همنوازان ایران» است که به تازگی به آهنگسازی و تنظیم محمدرضا عطار و آواز مجتبی عسگری منتشر شده است .۴

«نیایش»، «تک نوازی سنتور»، «سرمست»، «ساز و آواز»، «سرود فتح»، «سراب»، «سازو آواز»، «که مپرس»، «ناله گون» آثار موسیقایی هستند که در این آلبوم با نوازندگی محمدرضا عطار نوازنده سنتور، کاوه پیمان نوازنده تار و بم تار، خشایار طیار نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو، پاشا هنجنی نوازنده نی، کریم ابراهیمی نوازنده تمبک، علیرضا نصیری فرد نوازنده دف در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

محمدرضا عطار آهنگساز و تنظیم کننده آلبوم «مست سراب» درباره این اثر نوشته است:

تلاش و کشش و خواستنی پایان‌ناپذیر به سوی برکشیدن زیبایی، اندیشیدن به ریشه‌ها، به جستجوی معنا و سخنی تازه، غوطه‌ور شدن در جریان پیش رونده موسیقی، دوری جستن از دخل و تصرف آگاهانه و در نهایت کوششی برای یافتن. آرامش و سکوت. درسیر ساخت و پرداخت قطعات، ناب‌ترین لحظات رقم خورد؛ گاهی چنان سرخوش و سرمست که مپرس و گاهی سرخورده از رفتن راهی که سرابی پیش نبود.

محمدرضا عطار از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی ایرانی است که فراگیری سنتور را از سال ۱۳۶۹ نزد سعید نیاکوثری، امین رهایی و رضا صلاحی آغاز کرد و در دانشگاه نیز از آموزه‌های مسیح افقه بهره مند شد. کسب مقام‌های متعدد در جشنواره‌های کشوری و استانی و همکاری با گروه‌های مطرح و نوازندگی در آلبوم‌های موسیقی از جمله فعالیت‌های این هنرمند است. این آهنگساز در سی امین جشنواره موسیقی فجر به همراه گروه هم‌نوازان ایران در بخش موسیقی کلاسیک ایرانی موفق به کسب مقام نخست شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه